سنبله 11, 1401 10:07 Asia/Kabul
  • افغانستان، مالیات بر صادرات زغال سنگ به پاکستان را لغو می کند
    افغانستان، مالیات بر صادرات زغال سنگ به پاکستان را لغو می کند

مقامات طالبان در مذاکرات تجاری با همتایان پاکستانی خود با لغو مالیات بر صادرات برخی محصولات و کالاها به پاکستان از جمله زغال سنگ موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات پاکستانی در نشستی با مقامات افغانستان در مرز "تورخم" از مقامات این کشور درخواست کردند تا در ازای  حذف عوارض گمرکی پاکستان از واردات پیاز افغانستان ، مالیات صادرات گوجه فرنگی و زغال سنگ از این کشور به پاکستان را لغو کند که با استقبال طرف مقابل مواجه شد.

 دو طرف در این نشست از افزایش روزانه تعداد خودروهای عبوری از مرز از 500 خودرو به 1200 خودرو ابراز خرسندی کردند و رئیس گمرک پاکستان نیز از افزایش تردد خودروها به 2000 خودرو در روز خبر داد.

گمرک پاکستان پیشتر با اشاره به افزایش حجم مبادلات این کشور با افغانستان اعلام کرد: در ماه های اخیر میزان تجارت بین دوکشور حدود 100 درصد افزایش یافته است.

روغن، حبوبات، میوه ، لباس از جمله اقلام وارداتی به افغانستان است و در مقابل ذغال‌سنگ از افغانستان به پاکستان صادر می‌شود.

در ماه‌های پایانی حکومت اشرف غنی، صادرات ذغال‌سنگ از راه تورخم به پاکستان ممنوع شده بود، اما با قدرت گرفتن طالبان صادرات آن از این مسیر از سر گرفته شده است.

پاکستان تعرفه گمرکی زغال سنگ وارداتی از افغانستان را افزایش داد

تلاش پاکستان برای تسریع واردات زغال سنگ از افغانستان

کلیدواژه