سنبله 11, 1401 12:56 Asia/Kabul
  • پذیرش مهاجران جدید افغان در آمریکا متوقف شد
    پذیرش مهاجران جدید افغان در آمریکا متوقف شد

مقامات آمریکا اعلام کردند که پذیرش مهاجران جدید افغانستانی را براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آنها در واشنگتن متوقف کردند.

به گزارش  رادیو دری، دولت آمریکا  گفته است براساس سیاست جدید، تمرکز بر اقامت دائمی مهاجران افغانستانی است که پیش از این در عملیات تخلیه از این کشور خارج شدند. 

رویترز نوشت: این تغییر سیاست به دنبال انتقاد برخی نمایندگان و سازمان های امور مهاجران آمریکا درباره ناتوانی دولت این کشور در خارج کردن مهاجران افغانستانی در خطر تهدید از سوی طالبان گرفته شده است. 

این در حالی که مقامات دولت بایدن عملیات تخلیه مهاجران افغانستانی را موفق خوانده و اعلام کرده اند که در این عملیات بیش از 90 هزار مهاجر افغانستان از این کشور خارج شده و در حال طی مراحل پذیرش در این کشور هستند. 

سیاست جدید آمریکا در نپذیرفتن مهاجران جدید از اول اکتبر  اجرا خواهد شد. 

کاخ سفید گفته است که در سیاست جدید پذیرش مهاجران براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت متوقف شده و تمرکز بر پیوستن خانواده مهاجران و اقامت دائمی آنها در جامعه آمریکا خواهد بود. 

دولت آمریکا همچنین اعلام کرده است که در سیاست جدید تمرکز بر خروج افراد داری گرین کارت و دارنندگان ویزای ویژه  که با نظامیان آمریکا همکاری داشتند، خواهد بود. 

یکسال پس از عملیات تخلیه، سرنوشت بسیاری از مهاجرانی افغانستانی در امارات مشخص نیست و مقامات آمریکا نیز تاکنون روند مشخصی را برای انتقال این افراد به واشنگتن اعلام نکرده اند.

 تخمین زده می‌شود که هزاران مهاجر افغانستانی در امارات برای بررسی روند انتقال خود به آمریکا انتظار می‌کشند.

لایحه اعطای حق شهروندی به مهاجران افغان، روی میز مجلس نمایندگان آمریکا

شرایط ویزای بشردوستانه برای مهاجران افغان در آمریکا تغییر کرد

کلیدواژه