سنبله 12, 1401 08:46 Asia/Kabul
  • اختتامیه جشنواره فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند کابل
    اختتامیه جشنواره فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند کابل

جشنواره فیلم‌های کوتاه مستند و داستانی " دید نو " که با همکاری سینماگران ایرانی در کابل برگزار شده بود، به کار خود پایان داد.

 به گزارش رادیو دری، قاری " عبدالباسط لبیب " رئیس اجرایی جشنواره فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند دیدنو عصردیروز (جمعه)  در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: سینما ابزار خوبی برای تبیین مبانی و ارزش‌های اسلامی است و همچنین سینما می‌تواند زمینه تقویت وحدت و اخوت اسلامی را فراهم کند.

قاری " عبدالباسط لبیب "با بیان اینکه در بیست سال گذشته علاوه بر اشغال نظامی، فرهنگ افغانستان نیز مورد تهاجم فرهنگی غرب بود، افزود: اکنون سینمای افغانستان می‌تواند در راستای احیای فرهنگ اسلامی و افعانی گام‌های موثر بردارد.

سید حبیب سادات عضو هیئت پذیرش این جشنواره نیز گفت: از برادران ایرانی خود برای کمک به برگزاری این جشنواره قدردانی می‌کنیم.

 سید حبیب سادات افزود: در مجموع صد و پنجاه طرح برای تولید فیلم‌های مستند و داستانی به این جشنواره ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت و چهل اثر شامل ده فیلم مستند و سی فیلم داستانی کوتاه تولید و در روز‌های اخیر به نمایش گذاشته شد.

 اجرای سرود، تأتر و اهدای جوایز به سینما گران و اعضای کمیته‌های اجرایی و گزینش این جشنواره از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برگزاری جشنواره های سینمایی تاثیر بسیار مثتبی بر سینمای افغانستان دارد

کلیدواژه