مجاهد: هیأتی بلندپایه مسؤول حفظ امنیت عالمان طرفدار طالبان در هرات بود
(last modified 1401-06-12T11:46:14+00:00 )
سنبله 12, 1401 16:16 Asia/Kabul
  • سخنگوی طالبان گفت هیأتی بلندپایه مسؤول حفظ امنیت علمای طرفدار طالبان در هرات بود
    سخنگوی طالبان گفت هیأتی بلندپایه مسؤول حفظ امنیت علمای طرفدار طالبان در هرات بود

سخنگوی حکومت موقت طالبان گفت سه هفته پیش برای تأمین امنیت عالمان طرف‌دار حکومت در ولایت هرات، یک هیأت ریاست استخبارات را به آن‌جا فرستاده بودند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌ الله مجاهد سخنگوی طالبان روز جمعه ۱۱ سنبله پس از انفجار انتحاری در مصلای گازرگاه هرات در اعلامیه‌ای نوشت که به دلیل تهدیدات علیه عالمان طرف‌دار طالبان از سوی گروه‌های مخالف‌، هیأتی بلند‌پایه‌ از ریاست عمومی استخبارات و سایر مسؤولان امنیتی‌ طالبان را هدایت داده بودند تا امنیت آنان را تأمین کند.

مجاهد نوشته است که دو روز پیش یک گروه چهار‌نفری به رهبری ملاعیسی، فرمانده گروه مخالف طالبان در سطح ولایت هرات را که مسؤول ترور انصاری بود و همچنین فردی به نام دین‌محمد را که مسؤول ترور علمای طرف‌دار طالبان در غرب افغانستان بود کشتند و سه تن دیگر از اعضای این گروه را بازداشت کردند.

سخنگوی طالبان افزوده است: «تا قبل از ترور مولوی مجیب‌الرحمان انصاری در هرات، حکومت به او موتر‌های زرهی، محافظ و اسلحه داده بود.»

به گفته مجاهد، مدرسه‌ انصاری نیز تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت و در هنگام بیرون شدن انصاری از مسجد و مدرسه‌اش، تعداد محافظان بیشتر می‌شد و ساحه قبل از خروجش تحت پوشش امنیتی قرار داشت.

مولوی انصاری، برادر و ۱۳ محافظ وی روز جمعه در انفجار انتحاری در مصلای گازرگاه شهر هرات جان باخته‌اند.

مجاهد: طالبان، عاملان جنایت هرات را کیفر خواهد کرد