سنبله 13, 1401 07:43 Asia/Kabul
  • متأثر شدن ۴۲۰ هزار مهاجر افغان از سیل پاکستان

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد، بیش از ۴۲۰ هزار مهاجر افغان از سیل‌های اخیر در پاکستان آسیب دیده اند.

به گزارش رادیو دری، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز شنبه اعلام کرد، علاوه بر پاکستانی ها  بیش از 420 هزار مهاجر افغان نیز از سیل‌های اخیر در پاکستان آسیب دیده‌اند که به کمک‌های فوری نیازمند هستند.

براساس گزارش این نهاد، مهاجران افغان آسیب‌دیده در بخش‌های ایالت های خیبرپختون‌خوا، سند و بلوچستان پاکستان زندگی می‌کنند که در سیلاب‌های اخیر متأثر شده‌اند.

«کریس کایه»مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل در پاکستان نیز اخیراً گفت: سیل پاکستان روند کمک‌رسانی به افغانستان را هم مختل کرده است.

کریس کایه با تشریح تأثیر منفی سیل پاکستان بر این روند گفته بود بسیاری از کمک‌های غذایی از طریق مرز زمینی پاکستان به افغانستان انتقال می‌یابد، اما اکنون این شبکه حمل و نقلی به شدت در سیل‌های اخیر آسیب دیده است.

دولت پاکستان در برآورد اولیه خود اعلام کرده که سیل ویرانگر تاکنون ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد از قبل بیمار این کشور خسارت زده است.

۱۰ میلیارد دلار برآورد خسارت اولیه سیل در پاکستان

کارشناسان امور غذایی در پاکستان طی روزهای اخیر با ابراز نگرانی بابت خسارت جدی به بخش کشاورزی اعلام کردند، پیامدهای خطرناک سیل زنگ خطر تشدید فقر و کاهش امنیت ملی غذایی در کشور را به صدا درآورده است.

به دنبال سیل بی سابقه در پاکستان سازمان ملل خواستار کمک فوری به بیش از ۳۰ میلیون سیل زده پاکستانی شد.

پاکستان با بدترین سیل ناشی از بارندگی در تاریخ خود مواجه است. دولت پاکستان برای مقابله با اثرات مخرب سیل در سطح ملی و بین‌المللی درخواست کمک‌های مالی کرده است.

تأثیر منفی سیلاب‌ها در پاکستان بر کمک رسانی به افغانستان

 

کلیدواژه