اندیشکده آمریکایی: طالبان تاجیک تمایلی به جنگیدن با مخالفان ندارند
(last modified Thu, 08 Sep 2022 09:53:32 GMT )
سنبله 17, 1401 14:23 Asia/Kabul
  • اندیشکده مطالعات جنگ نوشت طالبان تاجیک تمایلی به جنگیدن با مخالفان ندارند
    اندیشکده مطالعات جنگ نوشت طالبان تاجیک تمایلی به جنگیدن با مخالفان ندارند

یک اتاق فکر مستقر در امریکا می‌گوید مسؤول نظامی طالبان برای پنجشیر و اندراب موفقیت چشمگیری در مقابله با جبهه مقاومت ملی نداشته است.

به گزارش رادیو دری، اندیشکده مطالعات جنگ که یک اتاق فکر مستقر در امریکا است در گزارشی نوشته است: «برخی واحدهای طالبان تاجیک در ماه جولای از جنگیدن با "جبهه ملی مقاومت" خودداری کرده‌اند که این مسأله باعث بی‌اعتمادی میان واحدهای طالبان تاجیک و پشتون شده است.»

در گزارش این انستیتو آمده است که نیروهای طالبان در پنجشیر متشکل از طالبان پشتون‌تبار از جنوب و شرق افغانستان و طالبان تاجیک از پنجشیر و بدخشان هستند و عبدالقیوم ذاکر مسئول نظامی طالبان برای پنجشیر و اندراب موفقیت چشمگیری در مقابله با مخالفان نداشته است.

طالبان اخیراً قیوم ذاکر مسؤول پیشین کمیسیون نظامی طالبان را به عنوان مسؤول نظامی حکومت خود در پنجشیر و اندراب منصوب کردند.

گزارش این اندیشکده می‌افزاید: «انتصاب‌های پی هم فرماندهان جدید برای "سرکوب و مهار" مخالفان نشان می‌دهد که طالبان نگران گسترش فعالیت‌های مخالفان است.»

این اتاق فکر امریکایی می‌گوید که چندین فرمانده محلی طالبان تاجیک در بدخشان در ماه‌های گذشته به جبهه مقاومت پیوسته اند.

بر اساس گزارش این نهاد، برخی فرماندهان شبکه حقانی که برای جنگ در پنجشیر و اندراب مستقر شده اند از فرماندهانی که منصوب مولوی یعقوب مجاهد وزیر دفاع طالبان هستند در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده‌اند.

به باور این اندیشکده، ادامه روند فعلی اختلافات موجود میان شبکه حقانی و طالبان قندهار را افزایش خواهد داد.

5 کشته و زخمی در درگیری طالبان و مخالفان شان در تخار