سنبله 17, 1401 19:26 Asia/Kabul
  • امضای قرارداد خدمات هوایی وزارت ترانسپورت با شرکت اماراتی
    امضای قرارداد خدمات هوایی وزارت ترانسپورت با شرکت اماراتی

مسؤولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت موقت طالبان قرارداد خرید تجهیزات و رهنمایی هوایی میدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات را با شرکت گاک GAAC امارات متحده عربی امضا کردند.

به گزارش رادیو دری، این قرارداد روز پنج‌شنبه 17 سنبله با حضور ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس حکومت موقت طالبان میان معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی و نماینده شرکت خصوصی گاک امارات متحده عربی امضا شد.

ملابرادر در مراسم امضای این قرارداد گفت: «رشد اقتصادی کشور برای "امارت اسلامی افغانستان" اولویت دارد که به همین منظور قرارداد رهنمایی هوایی با شرکت گاک امارات متحده عربی امضا شده است.»

وی افزود: «با امضای این قرارداد برخی پرواز‌های بین المللی در میدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات آغاز می‌شوند که بدون شک برای تجارت و رشد اقتصاد کشور تاثیر مثبت خواهند گذاشت.

گفته می‌شود با امضای این قرارداد تا شش ماه دیگر خدمات رهنمایی هوایی در افغانستان طبق معیارهای بین المللی آغاز شده و نیز تا دو ماه دیگر شرکت‌های خارجی مانند ترکیش ایرلاین، فلای دبی، امارات و غیره پروازهایشان را به افغانستان از سر می‌گیرند.

پیش از این نیز مدیریت تخنیکی پنج میدان‌ هوایی و همچنین بررسی مسافران در میدان‌‎های هوایی با این شرکت خصوصی امارات متحده امضا شده بود.

رئیس شرکت گاک امضای این قرارداد‌ها را برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان مهم خوانده ابراز امیدواری کرد که بتوانند رفت و آمد سرمایه گذاران خارجی را به شکل مصون تامین کنند.

با تسلط مجدد طالبان بر افغانستان در سال 1400، بیشتر پرواز‌های بین المللی از فرودگاه‌ها/میدان‌های هوایی افغانستان متوقف شد.

امارات فرودگاه کابل را راه اندازی می‌کند

طالبان ادعای مدیریت امنیتی رژیم صهیونیستی بر فرودگاه های افغانستان را رد کرد