سنبله 21, 1401 14:55 Asia/Kabul

ریاست صحت عامه قندوز چهار کمیته را برای بهبود عرضه خدمات صحی در این ولایت موظف کرد.

به گزارش عبدالسمیع خاوری، مسئولان در صحت عامه قندوز می‌گویند این تیم ها فعالیت هایشان را از مرکز این ولایت شروع کرده اند تا از شفر نویسی نسخه، گران فروشی دارو، نظافت، ادویه بی کیفیت و حصول اطمینان از افراد مسلکی و فنی در درملتون ها نظارت و با متخلفین برخورد قانونی نمایند
مسئولین می افزایند پس از چندین بار توصیه و اخطار برای برخی از ادویه فروشان و مراکز درمانی شخصی در این ولایت اقدام به فعالیت های عملی کرده اند و روند بررسی را از مراکز صحی شخصی و ادویه فروشان در این شهر آغاز ساخته اند.
دکتر نجیب الله ساحل رئیس صحت عامه قندوز می‌گوید در پی نظارت تیم های بررسی، شماری از ادویه فروشی ها در این ولایت بسته شده است.
شماری از مالکان در ملتون ها ومراکز صحی خصوصی در قندوز این اقدام ریاست صحت عامه را می‌ستایند وخواهان نظارت دوامدار انها از این بخش هستند.

اما از سوی دیگر شماری از مالکان دارو فروشی ها در قندوز این اقدام تیم های صحی را غیر قانونی می‌دانند و می‌گویند ریاست صحت عامه برای صادر کردن جواز کار عملکرد ضعیف داشته و فرصت مراجعه را به آن ها نمی دهند.
به گفته مسوولان ریاست صحت عامه این اقدام پس از شکایت های مکرر مردم روی دست گرفته شده است وتیم های تشکیل شده پس از بررسی کلینیک های شخصی وادویه فروشی های داخل شهر قندوز به مراکز درمانی و ادویه فروشی های ولسوالی ها نیز سر زده و عملکرد انها را نظارت وبررسی می‌ کنند.

طالبان: جامعه جهانی در بخش صحت به افغانستان کمک کند

کلیدواژه