سنبله 25, 1401 10:24 Asia/Kabul
  • توماس وست: موضع آمریکا تعامل با طالبان است
    توماس وست: موضع آمریکا تعامل با طالبان است

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان حمایت خود را از تعامل با حکومت طالبان اعلام کرد.

اظهارات توماس وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان درباره علاقمندی به تعامل با حکومت طالبان درحالی است که واشنگتن از زمان قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان در یکسال گذشته با مسدود کردن حدود ده میلیارد دلار از دارایی های اینکشور و جلوگیری از شناسایی این حکومت بیشترین نقش را در افزایش مشکلات افغانستان در این مدت ایفا کرده است. 

به گزارش رادیو دری، توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرفدار تعامل با طالبان هستیم و برای حل مشکلات مردم این کشور معتقدیم رابطه با حکومت طالبان ضروری است.

وست افزود: تعامل نداشتن با حکومت طالبان اقدام مناسبی نیست و از این راه نمی توانیم کار زیادی برای این کشور انجام دهیم. 

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان مدعی شد: امریکا نمی‌تواند موضع خاصی در مورد معافیت سفر اعضای حکومت طالبان داشته باشد؛ زیرا این یک مسئله امنیتی بزرگ است.اخیراً اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره معافیت سفر 13 مقام طالبان به توافق نرسیدند و معافیت سفر آنها را تمدید نکردند.

وست همچنین در مورد انتقال 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شدۀ افغانستان به یک صندوق امانت پولی در سوییس نیز مدعی شد: معتقدیم این پول برای کمک به مردم افغانستان است و نباید از آن برای تحرکات تروریستی استفاده شود.

توماس وست: مشکلات بانکی افغانستان حل می‌شود

کلیدواژه