سنبله 25, 1401 15:17 Asia/Kabul
  • نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از انتقال داعش به شمال افغانستان
    نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از انتقال داعش به شمال افغانستان

رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی با ابراز نگرانی از فعالیت داعش در افغانستان گفت تروریست‌های داعشی در حال انتقال به شمال افغانستان هستند.

به گزارش رادیو دری،  آنتونی سیدوروف رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی امروز جمعه، با اشاره به افزایش فعالیت تروریست‌های بین‌المللی در خاک افغانستان گفت، داعش حدود 400 تن از نیروهای خود را به ولایات شمالی افغانستان منتقل کرده است.

سیدوروف افزود، افراد برخی از سازمان‌های تروریستی بین‌المللی از جمله تروریست‌هایی از کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در خاک افغانستان فعال شده‌اند.

رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی در ادامه هدف داعش از اعزام نیرو به افغانستان را حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در ولایات شمالی این کشور از جمله بادغیس، جوزجان، قندز، تخار و بدخشان عنوان کرد.

سیدوروف با اشاره به این که مقامات افغان اصلی ترین هدف حملات ترویستی بوده اند گفت، از ابتدای سال جاری در افغانستان 250 نفر در حملات تروریستی کشته و بیش از یک هزار نفر زخمی شده اند.

روسیه بعد از حمله داعش به سفارت این کشور در کابل، نقش سرویس‌های امنیتی دیگر کشورها در این حمله تروریستی را مردود ندانست.

خطر افزایش حضور داعش در افغانستان

کلیدواژه