میزان 03, 1401 15:30 Asia/Kabul
  • دفتر ملا عبدالغنی برادر دونالد ترامپ را دروغگو خواند
    دفتر ملا عبدالغنی برادر دونالد ترامپ را دروغگو خواند

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت موقت طالبان اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را "تهمت بی‌اساس" خواند.

به گزارش رادیو دری، ریاست دفتر معاونت اقتصادی رئیس الوزرای حکومت موقت طالبان شنبه شب در اعلامیه ا‌ی تأکید کرد: «ملاعبدالغنی برادر آخند اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را به شدت رد می‌کند.»

اعلامیه افزوده است: «اینکه ترامپ ملابرادر را با فرستادن عکس ازخانه‌اش تهدید کرده و "ملاصاحب" در مورد او به احترام او سخن گفته است، این یک تهمت بی اساس از طرف ترامپ است.»

این در حالی است که رییس جمهور سابق امریکا در مصاحبه اخیر خود با فاکس‌نیوز گفته است طالبان حالا به رهبری آمریکا احترام نمی‌گذارند در حالی که در زمان او می‌‌ترسیدند و احترام می‌گذاشتند.

دونالد ترامپ افزوده است: «تصویر خانه ملابرادر را برایش فرستادم و با تهدید به او گفتم که اگر از دستورات پیروی نکند، محو می‌شود. ملابرادر در پاسخ گفت: می‌فهمم "عالیجناب". او مرا عالیجناب خطاب کرد»

دونالد ترامپ گفته است که طالبان "بیش از حد" از او می‌ترسیدند و به همین دلیل در زمان تصدی او حکومت افغانستان را ساقط نکردند.

ترامپ تاریخ این گفت وگو را مشخص نکرده اما گفته است که ملابرادر پیامش را "درک کرد"، و این گفت وگو، "دوستانه" به پایان رسید.

ترامپ: بایدن در افغانستان شکست خورد