میزان 03, 1401 15:54 Asia/Kabul
  • ازبکستان خواستار جلوگیری از انزوای افغانستان شد
    ازبکستان خواستار جلوگیری از انزوای افغانستان شد

وزارت خارجه ازبکستان در بیانیه‌ای تاکید کرد از انزوای افغانستان باید جلوگیری شود و جامعه جهانی احیای اقتصادی این کشور را در اولویت قرار دهد.

به گزارش رادیو دری،  «ولادیمیر نوروف» وزیر خارجه ازبکستان اظهار داشت: اولویت جامعه جهانی باید احیای اقتصاد افغانستان و اجرای زیرساخت ها و پروژه های مهم اجتماعی این کشور باشد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ازبکستان، وی افزود: ما جلوگیری از انزوای افغانستان و تنها گذاشتن آن با مشکلات موجود را بسیار مهم می‌دانیم، این بدون شک پیامدهای منفی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

 این بیانیه با ابراز نگرانی از کاهش توجه جامعه جهانی به افغانستان افزود برای حل مشکلات این کشور به حمایت سازمان ملل، نهادهای مالی بین‌المللی و کشورهای کمک کننده نیاز است.

پیش از این و در نشست شانگهای «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان گفته بود: مردم افغانستان اکنون بیش از هر زمان دیگری به همسایگان خوب و حمایت آنها نیاز دارند. این وظیفه اخلاقی ماست که دست یاری دراز کنیم و راه‌های موثری را برای غلبه بر بحران چند ساله از طریق ارتقای رشد اقتصادی-اجتماعی این کشور و ادغام آن در فرآیندهای توسعه منطقه‌ای و جهانی ارائه دهیم.

ازبکستان، خواستار ایجاد صندوق حمایتی بشردوستانه برای کمک به افغانستان

کلیدواژه