میزان 06, 1401 11:51 Asia/Kabul
  • 97 درصد مردم افغانستان در آستانه سقوط به زیر خط فقر
    97 درصد مردم افغانستان در آستانه سقوط به زیر خط فقر

صندوق کودکان ملل متحد ( یونیسف) ، در خصوص افزایش فقر در افغانستان هشدار داد .

به گزارش  رادیو دری،  20 سال جنگ و اشغالگری آمریکا در افغانستان، چنان زخم های عمیقی بر تن جامعه و اقتصاد این کشور ایجاد کرده که که به نظر نمی رسد تا مدتها خبری از التیام باشد. در ادامه تبهات این اشغالگری، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، 97 درصد مردم افغانستان در آستانه سقوط به زیر خط فقر هستند.

در گزارش یونیسف آمده است، 24/4 میلیون نفر از شهروندان افغانستان از جمله 13 میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و بیش از 18  میلیون نفر از افغان ها با حالت اضطراری یا بحران عدم مصونیت مواد غذایی مواجه اند که بیش از یک میلیون نفر کودک هستند.

در همین حال در سال 2021 حدود هفت میلیون نفر در داخل افغانستان بی خانمان شده‌اند و در صورت عدم پرداخت معاش معلمان و ادامه سطح فلج‌کننده فقر، 10 میلیون کودک در معرض خطر ترک تحصیل قرار دارند .

در همین حال کمیته حفاظت از کودکان (save the children) در بیانیه‌ای هشدار داد ،درصورت نرسیدن کمک‌های فوری، میلیون‌ها کودک در افغانستان، می میرند .

در بیانیه این کمیته آمده است ، افغانستان همچنان با بدترین بحران انسانی در جهان، دست‌وپنجه نرم می‌کند و شش میلیون کودک و بزرگ‌سال که در آستانه قحطی قرار دارند، گرسنه هستند.»

سازمان ملل پیش از این نیز از احتمال تشدید گرسنگی در افغانستان به ویژه در زمستان پیش‌رو هشدار داده بود.

برنامه جهانی غذا درباره جدی‌ترین خطر قحطی در افغانستان هشدار داد

کلیدواژه