میزان 08, 1401 14:35 Asia/Kabul
  • مقتدی صدر: طالبان مسئول حملات به شیعیان افغانستان است
    مقتدی صدر: طالبان مسئول حملات به شیعیان افغانستان است

رهبر جریان صدر عراق، گروه طالبان را مسئول انفجارهای متوالی در افغانستان و هدف قرار دادن شیعیان این کشور دانست.

صبح امروز (جمعه) براثر انفجار انتحاری  در یک مرکز آموزشی  در غرب کابل 19 تن کشته و 27 نفر زخمی شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه سومریه نیوز، درپی این انفجار، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در  توییتی نوشت: کدام دولت است که نمی‌تواند از ملتش حفاظت کند؟ یا کدام دولت است که فقط تماشاگر انفجارهای هفتگی است که شیعیان را هدف قرار داده است؟ آری این دولت؛ طالبان است.

صدر افزود: من از نجف اشرف طالبان را مسئول انفجارهایی می‌دانم که در برهه کنونی برادران شیعه در افغانستان را هدف گرفته و هیچ بعید نیست در آینده برادران سنی افغانستانی را نیز که عقیده شان همسو با طالبان است، هدف قرار دهد.

مقتدی صدر تصریح کرد: به طور کلی طالبان یا عمدا سکوت کرده و نسبت به آنچه رخ می‌دهد رضایت دارد یا اینکه ناتوان در حفاظت از ملت افغانستان است؛ بنابراین جامعه بین الملل باید برای پایان دادن به درد و رنج این مردم مداخله کند چراکه این ملت خواستار زندگی بوده‌اند اما سرنوشتشان با مرگ گره خورده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق هم به حملات تروریستی علیه شهروندان افغانستانی بخصوص شیعیان در این کشور واکنش نشان داد.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به ادامه حملات تروریستی علیه مسلمانان در افغانستان گفت: در افغانستان هنوز تروریسم تکفیری تاریک‌اندیش از نبود حمایت و اقدامات بازدارنده و قاطع دولتی و سکوت بین‌المللی استفاده می‌کند تا بر سیاهه جنایات خود علیه یک طیف مشخص از جامعه بیفزاید.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن این جنایت از جامعه بین‌المللی خواست که دولت افغانستان را به حفاظت از جان همه شهروندان این ملت از هر طایفه و مذهبی که باشند وادار کند.

انفجار در یک مرکز آموزشی در غرب کابل

افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستی در کابل

کلیدواژه