واکنش کرزی به انفجار کابل
(last modified 1401-07-09T04:44:07+00:00 )
میزان 09, 1401 09:14 Asia/Kabul
  • واکنش کرزی به انفجار کابل
    واکنش کرزی به انفجار کابل

حامد کرزی رئیس جمهوری اسبق افغانستان، حمله تروریستی روز جمعه در کابل را مغایر ارزش‌های انسانی و اسلامی خواند. 

به گزارش رادیو دری، در ادامه واکنش ها به انفجار خونین دیروز در کابل، حامد کرزی رئیس جمهوری اسبق افغانستان هم با محکوم کردن این حمله تروریستی، آن را در تضاد با تمام اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی خواند. 

کرزی این جنایت ضد بشری را دسیسهٔ آشکار دشمنان ترقی و تعالی کشور و بیانگر هراس آنان از عزم راسخ جوانان برای آبادی و آیندهٔ روشن افغانستان دانست.

کرزی افزود: "یگانه راه نجات کشور از دسایس بیگانه‌گان برخورد و ایستادگی آگاهانه با آن و تقویت هرچه بیشتر اتحاد و اتفاق ملی است."

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان،دفتر سازمان ملل در افغانستان، سفارت آلمان و بسیاری از شخصیت های افغانستان هم با محکوم کردن این اقدام تروریستی، خواستار شناسایی، بازداشت و محاکمه این جنایت هولناک شدند.

بر اثر انفجار صبح دیروز (جمعه ) در یک مرکز آموزشی در منطقه دشت پرچی در غرب کابل، حد اقل 32 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

جمعه هفته گذشته نیز در پی وقوع انفجار تروریستی  در نزدیکی ورودی مسجد منطقه وزیر اکبرخان کابل، چند تن کشته و شماری زخمی شدند.

افغانستان در یکسال گذشته که طالبان دوباره به قدرت رسیده نیز شاهد انفجارها و حملات تروریستی در مناطق مختلف این کشور از جمله کابل ، مساجد مزار شریف و قندوز بوده که براثر آن صدها نفرکشته و زخمی شدند.

مسوولیت بیشتر این انفجارها را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است. 

داعش مسئولیت حمله به مرکز آموزشی در غرب کابل را برعهده گرفت

طالبان: با عاملان انفجار در مرکز آموزشی غرب کابل برخورد می شود

کلیدواژه