میزان 10, 1401 13:28 Asia/Kabul
  • شرکت هواپیمایی ترکیه پرواز به افغانستان را از سر می‌گیرد
    شرکت هواپیمایی ترکیه پرواز به افغانستان را از سر می‌گیرد

«ترکیش ایرلاینز» در ماه مارس با راه‌اندازی مجدد دو مسیر هوایی به کابل و مزارشریف، پروازها به افغانستان را از سر خواهد گرفت.

به گزارش رادیو دری به نقل از سیمپل فلاینیگ، قرار است ترکیش ایرلاینز پروازهای خود را به مقصد کابل و مزارشریف آغاز کند، پیش از این بسیاری از پروازها توسط شرکت کام ایر صورت می‌گرفته است.

 براساس گزارش وبسایت «ترکیش ایرلاینز»، اولین پرواز قابل رزرو این شرکت هوایی به کابل 27 مارس/7حمل است و نخستین سرویس قابل رزرو آن از کابل نیز در 26 این ماه می‌باشد.

این در حالی است که چندین شرکت ایرانی از جمله ماهان و کیش ایرلاین نیز پروازهای خود را به افغانستان آغاز کردند. 

پیشتر رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که طالبان و امارات متحده عربی برای مدیریت فرودگاه کابل و چندین فرودگاه مهم دیگر افغانستان به توافق رسیده و طی چند هفته آینده این موضوع رسانه‌ای خواهد شد.

این در حالی است که قرار بود مدیریت فرودگاه‌های افغانستان به قطر و ترکیه واگذار شود، اما گفتگوها در این زمینه به بن‌بست خورده بود. 

پیش از این و  همزمان با اعلام شکست مذاکرات با ترکیه و قطر برای مدیریت فرودگاه‌های افغانستان، معاون نخست وزیر طالبان از واگذاری مدیریت فرودگاه‌ها به امارات خبر داده بود.

رویترز اضافه کرد که قرار بود مدیریت فرودگاه کابل که مهمترین ارتباط افغانستان محاصره شده در خشکی با دنیای بیرون است  در برهه‌ای به صورت مشترک به قطر، امارات و ترکیه واگذار شود، اما طالبان تصمیم گرفته مدیریت آن را تنها به امارات واگذار کند. 

شرکت‌ هواپیمایی تابان پروازهای خود را به افغانستان آغاز کرد

کلیدواژه