میزان 20, 1401 10:01 Asia/Kabul
  • ثبت نام ۱۲ هزار دانش آموز افغانستانی تازه وارد در مدارس مشهد
    ثبت نام ۱۲ هزار دانش آموز افغانستانی تازه وارد در مدارس مشهد

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی ایران گفت، در سال تحصیلی جدید از میان اتباع افغانستانی تازه وارد به ایران، ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس مشهد ثبت نام کردند.

به گزارش رادیو دری؛ سید علی قاسمی مدیر کل اتباع و مهاجرین استان خارجی خراسان رضوی ایران افزود، بر اساس سرشماری فصل بهار اتباع خارجی، در پی ورود موج جدید مهاجران افغانستانی، ۱۸۰ هزار نفر به جمع ۳۲۰ هزار تبعه مجاز و دارای مدرک افغان اضافه شدند.

قاسمی تصریح کرد، حدود ۷۰ هزار دانش آموز افغانستانی در قالب ۳۲۰ هزار تبعه دارای مدارک اقامت نیز امسال در مدارس استان ثبت نام شده اند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم  ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بدون  کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته برای این مهاجران بوده است.

صدور مجوز تحصیل برای ۱۰ هزار دانش‌آموز جدیدالورود افغانستانی در ایران

کلیدواژه