میزان 20, 1401 19:40 Asia/Kabul
  • طالبان: تحریم جدید آمریکا بر روابط دوجانبه تاثیر منفی می‌گذارد
    طالبان: تحریم جدید آمریکا بر روابط دوجانبه تاثیر منفی می‌گذارد

وزارت خارجه طالبان در واکنش به اعمال محدودیت جدید آمریکا برای مقامات این گروه در صدور ویزا تاکید کرده است که این اقدام بر روابط دوجانبه تاثیر منفی دارد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه طالبان درباره اقدام اخیر آمریکا در خصوص وضع محدودیت صدور ویزا برای مقامات این گروه در توئیتی نوشت: اعمال محدودیت از سوی آمریکا بر مقامات این گروه  بر روابط دوجانبه تاثیر منفی دارد و براساس گفتگوهای اخیر در دوحه قطر، واشنگتن باید قدم‌های مثبتی بردارد. 

وزارت خارجه طالبان، بازنگری آمریکا را در اعمال محدودیت ها بر اعضای این گروه خواستار شده است. 

این در حالی است که  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم های جدید برای افراد طالبان خبر داده و تصریح کرده است که آمریکا برای مقامات فعلی و سابق طالبان، اعضای گروه‌های مسلح غیردولتی و سایر افرادی که ممکن است در اعمال محدودیت و خشونت علیه زنان و دختران در افغانستان نقش داشته باشند، محدودیت صدور ویزا وضع کرده است.

بلینکن گفته است که این افراد طالبان با ممانعت از کار زنان و توانایی آنان در انتخاب شغل، آزادی عمل، بیان و حریم خصوصی آنان را محدود کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است که محدودیت صدور ویزا شامل اعضای خانواده طالبان نیز می‌شود.

به گفته بلینکن، طالبان برخلاف وعده‌های خود مبنی بر احترام  به حقوق افغان‌ها، زنان و دختران را از مشارکت کامل در زندگی عمومی، دسترسی به تحصیلات متوسط و کار در بیشتر بخش‌ها منع کرده‌ اند.

وزیر خارجه امریکا از سایر کشورها نیز خواسته است که درباره طالبان اقدامات مشابهی را انجام دهند.

آمریکا صدور ویزا برای مقامات طالبان را محدود کرد

کلیدواژه