میزان 21, 1401 10:10 Asia/Kabul
  • ادامه اعتراض پناهجویان افغانستان در ابوظبی: «اینجا مثل زندانی هستیم»
    ادامه اعتراض پناهجویان افغانستان در ابوظبی: «اینجا مثل زندانی هستیم»

تعدادی از پناهجویان افغانستانی در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود در کمپ پناهجویان در ابوظبی گفتند: ما اینجا مانند زندانی هستیم.

به گزارش رادیو دری، تعدادی از پناهجویان افغانستانی که یک سال پیش در جریان تخلیه کابل و با وعده انتقال به آمریکا به امارات منتقل شده‌اند، بار دیگر در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود تظاهرات کردند.

به گفته این پناهجویان، در حال حاضر بیش از ۲ هزار پناهجوی افغانستانی در اردوگاه ابوظبی همچنان در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند. آنها تأکید می‌کنند؛ اعتراض آن‌ها تا روشن شدن سرنوشت‌شان ادامه خواهد داشت و برخی از آنها هم دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

برخی از پناهجویان افغانستانی می‌گویند اجازه خروج از محوطه اردوگاه را ندارند و شرایط در این مراکز اسکان موقت «مانند زندان» است.

معترضان همچنین می‌گویند تنها یک درخواست دارند و آن این است که پس از ماه‌ها اقامت در این کمپ سرنوشت‌شان روشن شود.

گفتنی است که اعتراضات برای اولین بار در ماه فوریه پس از توقف روند اسکان مجدد در این مرکز آغاز شد و باعث شد یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از آنجا بازدید کند. این مقام در آن بازدید وعده داده بود همه افغانستانی ها تا ماه آگوست اسکان مجدد داده خواهند شد.

مقامات آمریکایی می‌گویند هیچ یک از افغانستانی های تخلیه شده مجبور به بازگشت به افغانستان نخواهد بود؛ با این حال برخی از پناهجویان پس از ماه‌ها انتظار در بی‌سرنوشتی به طور داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند. 

پناهجویان افغان در ابوظبی به بدعهدی آمریکا اعتراض کردند

شب سوم اعتراض پناهجویان افغان در کمپ ابوظبی

کلیدواژه