میزان 21, 1401 11:35 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: 90 درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند
    سازمان ملل: 90 درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند

اداره هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا)، درباره کمبود مواد غذایی در این کشور هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، اداره هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) روز چهارشنبه ضمن هشدار درباره افزایش فقر در این کشور اعلام کرد، ۹۰ درصد مردم افغانستان در حال حاضر غذای کافی ندارند.

اداره هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) پیشتر نیز اعلام کرد، سطح نیازمندی مردم افغانستان به طور بی‌سابقه بالا است و۲۴ میلیون نفر در این کشور برای زنده‌ماندن به کمک بشری نیاز دارند.

در همین حال، روز گذشته برنامه جهانی غذا WFP نیز اعلام کرد، گرسنگی در افغانستان در حالی رو به افزایش است که زمستان در راه است و مردم برای آن آمادگی لازم ندارند.

برنامه جهانی غذا هشدار داد، افغانستان با شدیدترین بحران جدی قحطی در ۲۰ سال گذشته مواجه شده است.

 گزارش جدید بانک جهانی نیز نشان می‌دهد، افغانستان با افزایش تورم ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در جهان مواجه شده است.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت افغانستان اعلام کرد، قیمت جهانی غذا و انرژی فشار زیادی بر هزینه‌های اساسی خانواده‌هایی که در این کشور بحران زده افغانستان زندگی می‌کنند، وارد کرده است.

دراین زمینه  صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) ضمن هشدار درخصوص افزایش فقر در افغانستان اعلام کرد، 97 درصد مردم افغانستان در آستانه سقوط به زیر خط فقر هستند.

نگرانی برنامه جهانی غذا از افزایش میزان گرسنگی در افغانستان

کلیدواژه