میزان 22, 1401 16:51 Asia/Kabul
  • مفتی پاکستانی: جامعه جهانی، طالبان را به رسمیت بشناسد
    مفتی پاکستانی: جامعه جهانی، طالبان را به رسمیت بشناسد

وزیر امور مذهبی پاکستان، به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جامعه جهانی را یگانه راه حل مسائل افغانستان و مبارزه با تروریسم دانست.

به گزارش رادیو دری، مفتی عبدالشکور سردارخان  وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب پاکستان در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران در گفتگو با رسانه ها مدعی شد: طالبان در افغانستان یک حقیقت است و اولین بار است که در تمام افغانستان یک حکومت کامل به وجود آمده است.

سردارخان  افزود: اگر جهان می‌خواهد که با دهشت افگنی مقابله کند و عناصر تروریستی را از بین ببرد، باید با طالبان همکاری کند و آن را به رسمیت بشناسد.

وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب پاکستان اظهار کرد: امروز در افغانستان چندین جریان تکفیری و تروریستی فعالیت می‌کنند و از سوی آمریکا حمایت می‌شوند و آمریکا برای آنها پول و اسلحه می‌دهد‌ و همینطور کشورهای غربی علیه پاکستان، ایران، یمن، سعودی و سایر کشور های اسلامی در حال توطئه و ایجاد تفرقه هستند.

سردارخان از مسلمانان جهان خواست اختلافات را از میان بردارند و باهم یکی شوند تا توطئه‌های دشمنان از بین برود‌.

سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از روز چهارشنبه به مدت سه روز  با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ده‌ها شخصیت و اندیشمند اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی و جهان در سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان داد.

سفیر پاکستان در کابل: به‌ رسمیت شناختن طالبان یک روند مرحله وار است

هیچ کشوری در مورد به رسمیت شناختن طالبان حرف نمی‌زند

کلیدواژه