فرایند ثبت نام و دریافت روادید ایران در هرات آسان شد
(last modified 1401-07-26T12:49:36+00:00 )
میزان 26, 1401 17:19 Asia/Kabul

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات فرآیند ثبت نام و دریافت روادید این کشور را تسهیل کرده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار ادیو دری؛ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اعلام کرد که از این پس متقاضیان ویزای جهانگردی می توانند با مراجعه به دفاتر شرکتهایی که به زودی تعیین و با نصب نمادی مشخص خواهند شد ثبت نام کنند.

در بیانیه سرکنسولگری ایران در هرات تاکید شده است که هیچ یک از مراکز ثبت نام، تحت هیچ عنوانی مجاز به دریافت وجه از متقاضیان نخواهند بود و هزینه های ثبت نام در کنار سایر هزینه ها در زمان تکمیل مراحل ثبت نام از سوی دفاتر سه گانه (فعال در شهر هرات) دریافت خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، این فرایند فقط شامل متقاضیان روادید جهانگردی بوده و متقاضیان سایر روادید از جمله تجاری، درمانی و سایر موارد به روش قبل باید به محل نمایندگی مراجعه کنند.

همچنین دفاتر وکالت این نمایندگی، وجه ویزا و مبلغ هزار افغانی را بابت کارمزد و هزینه ثبت نام از متقاضیان دریافت خواهند کرد.

بر این اساس، دریافت هر گونه وجه دیگری غیر از مبالغ تعیین شده مطلقا ممنوع است و در صورت دریافت شکایت مستند از سوی متقاضیان با جدیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

بنا بر اعلام سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، در فرآیند جدید هیچ کدام از شرکتها و عکاسی هایی که تا به حال فرم ویزا را ثبت نام می کردند حذف نمی شوند، بلکه روند دریافت هزینه ها از طریق این شرکت ها تغییر کرده است و حق دریافت هیچ مبلغی از متقاضیان روادید ندارند.

نمایندگی ایران در هرات مسدود بودن سایت ثبت نام روادید جهانگردی را موقتی اعلام کرده و از شهروندان در ولایات چهارگانه تحت پوشش این نمایندگی خواسته است تا بدون هیچ نگرانی از ایجاد وقفه در ارائه خدمات کنسولی، منتظر باز شدن سایت در روزهای نزدیک باشند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات تصریح کرده است که با توجه به روند رو به افزایش مراجعان و متقاضیان خدمات کنسولی به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هرات، جلوگیری از تجمع گسترده مردم، حفظ کرامت انسانی، ارائه خدمات شایسته در کمترین زمان ممکن همراه با نظارت بر سلامت کار و حذف واسطه ها در فرآیند ثبت نام و صدور روادید جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از دغدغه های سرکنسولگری در هرات بوده است.

صدور روادید جهانگردی به ایران از طریق شرکت‌های گردشگری افغانستان

توقف فعالیت نمایندگی‌های بیمه ایران برای متقضیان روادید در هرات

کلیدواژه