ملا برادر: طالبان به حمایت از بخش ذوب آهن متعهد است
(last modified 1401-07-26T13:44:25+00:00 )
میزان 26, 1401 18:14 Asia/Kabul
  • ملا برادر: طالبان به حمایت از بخش ذوب آهن متعهد است
    ملا برادر: طالبان به حمایت از بخش ذوب آهن متعهد است

معاون اقتصادی رئیس حکومت موقت طالبان گفت: این گروه برای خود کفایی افغانستان، به حمایت از همه بخش ها به خصوص بخش ذوب آهن متعهد است.

به گزارش رادیو دری؛ ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس حکومت طالبان امروز در نشست " حمایت و تشویق سکتور ذوب آهن افغانستان" در کابل گفت: رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته دنیا با فعالیت‌های صنعتی آغاز شد و مسیر‌های زیادی را برای صنعتی شدن طی کردند و ما امیدواریم که افغانستان نیز این مسیر را با موفقیت طی کند و در آینده اقتصادی قوی داشته باشیم.

وی از صنعت‌گران افغانستان خواست که محصولات خود را مطابق با استاندارد‌های جهانی تولید کنند، زیرا رونق صنعت و تولیدات داخلی، بستگی به کیفیت محصولات دارد.

معاون اقتصادی رئیس حکومت طالبان افزود: ما در تلاشیم تا در تامین برق و همچنین تامین امنیت شخصی و مالی صنعت‌‌کاران کشور همکاری کنیم.

برادر تاکید کرد که طالبان برای استخراج آهن، برنامه ریزی دارد تا کارخانه‌های آهن در آینده با کمبود مواد خام مواجه نشوند.

عبدالنصیر رشتیا رئیس اجرایی اتحادیه ذوب آهن افغانستان نیز در این نشست گفت: در افغانستان 50 شرکت ذوب آهن فعال است و بیش از 500 میلیون دلار امریکایی در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

رشتیا با بیان اینکه افغانستان در ذوب آهن خودکفا شده است افزود: بیش از 20 هزار نفر در شرکت‌های ذوب آهن کشور مشغول کار هستند.

آغاز به کار اتحادیه ذوب آهن و فلزات افغانستان

کلیدواژه