عقرب 03, 1401 09:31 Asia/Kabul
  • طالبان: سازمان ملل تحت تاثیر حکومت‌های قدرتمند تصمیم می گیرد
    طالبان: سازمان ملل تحت تاثیر حکومت‌های قدرتمند تصمیم می گیرد

بلال کریمی ،سخنگوی حکومت موقت طالبان سازمان ملل را مطیع قدرت های بزرگ خواند و عملکرد این سازمان ملل در قبال افغانستان را «غیر منصفانه» توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، بلال کریمی سخنگوی طالبان با انتقاد از سازمان ملل بار دیگر از این سازمان خواست که کرسی افغانستان را به طالبان واگذار کند.

سخنگوی طالبان گفت، سازمان ملل «تحت تاثیر» حکومت‌های قدرتمند تصمیم می گیرد و با کشورهای جهان برخورد «غیرمنصفانه» می‌کند.

کریمی افزود، "سازمان ملل باید ضمن  حفظ هویت و جایگاه خود، عملکردی سالم و موثر داشته باشد، تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ قرار نگیرد و در قبال ملت ها منصفانه تصمیم گیری کند."

به رغم تلاش های انجام گرفته، طالبان در جلب نظر جامعه جهانی و کسب مشروعیت ناکام مانده است. این گروه بر این باور است که با تحقق این خواست، قادر خواهد بود از شدت بحران اقتصادی کاسته و اوضاع نابسامان افغان ها را بهبود بخشد.

گفتنی است، سازمان ملل قبلا نیز از سوی بسیاری از کشورها به وابستگی و دنباله روی از سیاست های غرب به ویژه آمریکا متهم شده است.

افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در 24 اسد 1400، نماینده های درسازمان ملل ندارد. نماینده قبلی این کشور در سازمان ملل، از این تاریخ جایگاه خود را از دست داد و این سازمان تا به امروز با پذیرش افراد  معرفی شده از سوی دولت موقت طالبان برای تصاحب این کرسی، موافقت نکرده است.طالبان به این رویه سازمان ملل معترض است.

سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان باید به دنبال حل ریشه ای مشکلات افغانستان باشند

کلیدواژه