عقرب 03, 1401 17:37 Asia/Kabul
  • رئیس خبرگزاری باختر: رسانه‌های منطقه واقعیت های افغانستان را منعکس کنند
    رئیس خبرگزاری باختر: رسانه‌های منطقه واقعیت های افغانستان را منعکس کنند

رئیس خبرگزاری باختر افغانستان گفت که مردم و حکومت کشورش از رسانه های منطقه انتظار دارند که واقعیت های افغانستان را انعکاس دهند و به کمک مردم این کشور بشتابند.

به گزارش رادیو دری؛ «عبدالواحد ریان» که برای حضور در هجدهمین اجلاس مجمع عمومی خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به تهران سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس به خبرنگاران گفت: بعد از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان، امروز شرایط عمومی و امنیتی در این کشور به رغم مشکلات فراوان بر جای مانده از دوران اشغالگری آمریکا، نسبتا خوب است.

وی تصریح کرد: انتظار ما در چنین شرایطی از رسانه های منطقه و اعضای اوآنا این است که تصویری واقعی از افغانستان را به جهانیان نشان دهند.

رئیس خبرگزاری باختر اضافه کرد: رویکرد رسانه های کشورهای عضو اوآنا در قبال افغانستان باید به گونه ای باشد که زمینه به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی این کشور از سوی دولت ها فراهم شود و از این طریق به مردم افغانستان کمک کنند.

 

قدردانی رئیس خبرگزاری باختر از جمهوری اسلامی ایران

ریان، همچنین رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال مردم افغانستان و شرایط فعلی این کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به فعال بودن سفارت افغانستان در تهران، از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان قدردانی کرد و خواستار ادامه این رویکرد حمایتی شد.

 

ریان: آمریکا بداند افغانستان کشوری مستقل و آزاد است

رئیس خبرگزاری باختر افغانستان با انتقاد از رویکرد رسانه ای غرب در قبال کشورش، به ویرانی ها و رنج های برجای مانده از ۲۰ سال اشغالگری نظامی آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا با مسدود کردن دارایی‌های مردم افغانستان اکنون قصد اشغال اقتصادی کشور ما را دارد، اما باید بداند افغانستان کشوری مستقل و آزاد است و فکر اشغالگری را باید برای همیشه از سر بیرون کند.

هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) روز دوشنبه به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - ایرنا- در تهران آغاز به کار کرد.

در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد رسانه ها از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور دارند.

«اوآنا»(OANA) نام مخفف سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

 

کلیدواژه