اهمیت و نقش ولایت خراسان رضوی ایران در توسعه منطقه
(last modified 1395-05-07T11:08:41+00:00 )
اسد 07, 1395 15:38 Asia/Kabul
  •  اهمیت و نقش ولایت خراسان رضوی ایران در توسعه منطقه

والی هرات افغانستان گفت ولایت خراسان رضوی با توجه به ظرفیتهای بالا درحوزه های مختلف نقش بسزایی در توسعه منطقه و افزایش روابط دو جانبه دارد.

 والی هرات افغانستان، نقش ولایت خراسان رضوی ایران در توسعه منطقه را تاثیرگذار و بااهمیت دانست.

به گزارش ایرنا، " محمد آصف رحیمی " والی هرات افغانستان روز چهارشنبه در جریان بازدید از معبر مرزی "دوغارون " شهرستان تایباد واقع در شرق ولایت خراسان رضوی ایران گفت ولایت خراسان رضوی با توجه به ظرفیتهای بالا درحوزه های مختلف نقش بسزایی در توسعه منطقه و افزایش روابط دو جانبه دارد.

والی هرات افغانستان، در ادامه افزود ایران با پیشینه تاریخی و تجربیات موفق امروز به کشوری الگو در جهان تبدیل شده و همچنین خدماتش به اتباع کشور افغانستان قابل تقدیر است.

به گفته والی هرات افغانستان، امیدواریم بااستفاده از تجارب دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه ولایت خراسان رضوی و با برگزاری نشست های مشترک به تقویت و گسترش روابط بیافزاییم.

"حسین شرافتی راد " فرماندار تایباد، نیز در این دیدار گفت دوغارون در نقطه صفر مرزی دو کشور ایران و افغانستان به عنوان پل ارتباطی آسیای میانه فرصتی برای توسعه همه جانبه است.

والی هرات افغانستان، که به منظور شرکت در اجلاس مشترک استانداران و والیان ولایت مرزی ایران و افغانستان به مشهد سفر کرده بود تایباد را به مقصد هرات ترک کرد.

این اجلاس، با حضور والیان خراسان رضوی - خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ایران و والیان استانهای مرزی هرات - فراه و نیمروز کشور افغانستان برگزار شد.