عقرب 08, 1401 15:09 Asia/Kabul
  • نگرانی از مسدود شدن راه‌های مواصلاتی بامیان در زمستان
    نگرانی از مسدود شدن راه‌های مواصلاتی بامیان در زمستان

همزمان با آغاز فصل سرما و زمستان در مناطق مرکزی به ویژه ولایت بامیان، نگرانی ها از مسدود شدن راه های مواصلاتی، افزایش بهای مواد گرمایشی، خوراکی و لباس نیز از سوی ساکنان این ولایت مطرح شده است.

به گزارش رادیو دری، باشندگان بامیان می‌گویند ساکنان این ولایت به دلیل کوهستانی بودن آن، همه ساله زمستان سرد، طولانی و دشواری را تجربه می‌کنند و از بسته ماندن راه‌های مواصلاتی بامیان با سایر ولایات کشور و همچنین مسدود ماندن ولسوالی های بامیان با مرکز ولایت اظهار نگرانی می‌کنند.

فضلی حسین محمدی، نماینده ترانسپورت مناطق مرکزی  می‌گوید: "بامیان هر سال شاهد مشکلات در زمینه عبور و مرور در ولسوالی های خود است و مشکلات زیادی را در زمینه‌ دسترسی به مراکز شهرها و مرکز ولایت تجربه می‌کند و ما امیدوار هستیم تا در سال جاری و زمستان پیش رو بسته بودن راه‌های مواصلاتی را تجربه نکنیم."

در همین حال مسئولان ریاست فواید عامه طالبان در ولایت بامیان می‌گویند برفپاکی تمامی مسیر های منتهی به مرکز ولایت بامیان و سایر ولایات همجوار به داوطلبی گذاشته شده است.

ملا عبدالخالق حقمل؛ رییس فواید عامه بامیان اما می‌گوید مردم بامیان نباید نگران بسته ماندن مسیرها در این ولایت باشند.

به گفته‌ رییس فواید عامه بامیان، خوشبختانه در سال جاری و زمستان پیش رو هیچ یک از مسیرهای بامیان با ولسوالی های آن، بامیان با سایر ولایات همجوار و بامیان با مرکز کشور مسدود نخواهد ماند.

مسدود شدن راه های مواصلاتی 5ولایت افغانستان با بارش برف

 

کلیدواژه