عقرب 12, 1401 08:51 Asia/Kabul
  • آمریکا و انگلیس به تقویت گروه داعش در افغانستان کمک می کنند
    آمریکا و انگلیس به تقویت گروه داعش در افغانستان کمک می کنند

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت: آمریکا و انگلیس همه تلاش خود را می‌کنند تا مواضع و پتانسیل مخرب جناح افغانی داعش را تقویت کنند.

به گزارش رادیو دری، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان درباره رشد داعش گفت: ایالات متحده به همراه انگلیسی ها به تقویت سنگرهای شاخه افغانی گروه تروریستی داعش کمک می کند، در حالی که از رهبران طالبان با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین برای فاصله گرفتن از روسیه و چین باج می‌گیرد.

ضمیر کابلوف در مقاله ای نوشت: "آمریکایی‌ها همراه با همدستان انگلیسی، همه تلاش خود را می‌کنند تا مواضع و پتانسیل مخرب جناح افغانی داعش را تقویت کنند که این گروه ابزاری برای فشار بر کشورهای همسایه آسیای مرکزی برای جدا کردن آنها از روسیه باشد".

کابلوف افزود: ایالات متحده با تهدید به حمله از طریق هواپیماهای بدون سرنشین مقامات طالبان را تشویق به فاصله گرفتن از روسیه و چین و به طور آشکار باج خواهی می کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت: در عین حال، کابل نیز موظف است فعالیت های ستیزه جویان اویغور را که از جنبش به اصطلاح اسلامی ترکستان شرقی در افغانستان تشکیل شده محدود نکند.

داعش و القاعده درصدد تقویت نیروهای خود در افغانستان هستند

کلیدواژه