عقرب 19, 1401 16:27 Asia/Kabul
  • رشد 25 درصدی صنعت قالین در افغانستان
    رشد 25 درصدی صنعت قالین در افغانستان

رئیس اتحادیه قالین ولایت بلخ می گوید: روند تولید قالین در کشور 25 درصد نسبت به گذشته رشد کرده و این موضوع بیانگر این است که مردم به تولید قالین رو آورده اند.

به گزارش رادیو دری، حاجی انور رحیمی، رئیس اتحادیه قالین ولایت بلخ در رابطه به افزایش تولیدات قالین در شمال افغانستان می گوید: فعالیت رسانه ها  در بهبود تولید و فروش صنعت قالین کشور نقش مهم داشته و دارد و باید عرض کنم که در سال جاری قالین بافان و تاجران این صنعت بسیار دست بالا دارند.

وی گفت روند تولید قالین در کشور 25 درصد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و این موضوع بیانگر این است که عموم مردم به تولید قالین رو آورده اند و مطابق ظرفیت موجود ما می توانیم برای تعداد کثیری از هموطنان زمینه قالین بافی را فراهم کنیم.

رئیس اتحادیه قالین بلخ افزود که رشد صنعت قالین نه تنها بهتر شدن اقتصاد کشور و خانواده ها را به همراه دارد، بلکه سبب تقویت فرهنگ و هویت افغانستانی ما می شود چون کشور عزیز ما افغانستان با داشتن قالین های زیبا و با کیفیت در سطح جهان مشهور است و نباید این نام نیک را به آسانی از دست بدهیم.

رحیمی اذعان داشت: وضعیت خرید قالین افغانستان در بازار جهانی خوب است، اما برای ما رضایت بخش نیست و سقف صادرات قالین ما باید افزایش پیدا کند و در بحث بهتر شدن بازاریابی برای قالین افغانستان مسئولین وعده همکاری داده اند و امیدواریم که به زودی شاهد قراردادها و خبرهای خوب از سوی حکومت باشیم.

افزایش تولید و صادرات قالین بافی در افغانستان

کلیدواژه