عقرب 21, 1401 18:19 Asia/Kabul
  • درخواست صلیب سرخ برای حمایت جهانی از افغانستان، یمن و سومالی
    درخواست صلیب سرخ برای حمایت جهانی از افغانستان، یمن و سومالی

سازمان صلیب سرخ جهانی ضمن تأکید بر جلب توجه جهان به کشورهای جنگ زده افغانستان، سومالی و یمن،خواستار جمع‌آوری بودجه‌ای خاص به نفع مردم این کشورها شد.

به گزارش رادیو دری، «رابرت ماردینی»، مدیرکل سازمان بین‌المللی صلیب سرخ درنشست

آب و هوایی سازمان ملل (COP 27) ، از رهبران جهان خواست به کشورهای جنگ‌زده‌ای که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده‌اند، توجه کنند و بودجه‌ای  خاص در اختیار کشورهای افغانستان، سومالی و یمن قرار دهند تا به نفع مردم این کشورهاهزینه شود.

ششمین روز نشست آب و هوایی سازمان ملل در «شرم الشیخ» مصرروزشنبه بدون حضور نماینده رسمی افغانستان برگزار شدو«عبدالهادی اچکزی»،  به عنوان نماینده غیررسمی این کشور دراین اجلاس حضور داشت. 

«عبدالهادی اچکزی»، نماینده غیررسمی افغانستان در نشست آب و هوایی سازمان ملل اظهار داشت: من نیز از جهانیان می‌خواهم به موضوع افغانستان توجه نشان دهند، ما در مورد وضعیت افغانستان نگران هستیم، اگر به افغانستان توجه نشود این کشور با یک بحران بزرگ مواجه خواهد شد.

«حافظ عزیز الرحمان» رئیس اداره ملی حفاظت از محیط زیست دولت موقت طالبان پیش‌تر با انتقاد از عدم دعوت از نماینده افغانستان برای حضور در  اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در شرم الشیخ مصر گفته بود: تغییر اقلیم یک موضوع جهانی و بشری است و نباید در آن سیاسی کاری شود.

رئیس اداره ملی حفاظت از محیط زیست دولت موقت طالبان افزود: پس از تحولات سیاسی در افغانستان، 32 پروژه محیط زیستی و تغییرات اقلیمی به ارزش 895 میلیون دلار به دلایل سیاسی در افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

واکنش طالبان به نگرانی صلیب سرخ از بدتر شدن اوضاع اقتصادی در افغانستان

کلیدواژه