عقرب 23, 1401 10:11 Asia/Kabul

شماری از جوانان فرهنگی در دو بخش شهر تالقان با هدف رشد فرهنگ مطالعه، نمایشگاه کتاب و روند مطالعه موثر را راه اندازی کردند.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری،  این جوانان از عدم رونق فرهنگ مطالعه در میان مردم ابراز نگرانی کرده و می افزایند در شرایط کنونی یگانه راه نجات از بحران، رشد فرهنگ‌مطالعه می باشد و به همین هدف برنامه کتاب خوانی و روند مطالعه موثر را برگزار کردند.
عبدالکریم از برگزار کنندگان این برنامه می‌گوید: در شرایط کنونی که تکنالوژی همه بخش های از زندگی را دربرگرفته و مردم به ویژه جوانان علاقه برای مطالعه ندارند ، با هدف رشد فرهنگ‌ مطالعه، نمایشگاه کتاب خوانی را در میان جوانان و عالمان دین در منطقه بولک اورته بز شهر تالقان راه اندازی کرده اند، او از جوانان می خواهد بجای مصروف شدن بیش از حد به تکنالوژی به مطالعه رو آوردند.
در همین حال برخی از عالمان دین و اشتراک کنند گان در این دو برنامه خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شدند.
مولوی محمد یعقوب از عالمان دین در تخار می‌گوید: مرد و زن نیاز به درس و تعلیم دارند و باید زمینه آموزش و فراگیری علم برای  مرد و زن; یکسان  باشد، او از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهد که درب مکاتب را برای دختران بالاتر از صنف ششم در سال تعلیمی پیشرو باز نمایند.

تاکید رییس اطلاعات و فرهنگ هرات بر ارزش کتاب و کتاب خوانی

کلیدواژه