عقرب 25, 1401 18:29 Asia/Kabul
  • اتباع خارجی ساکن ایران برای دریافت کارت آمایش ۱۷ اقدام کنند
    اتباع خارجی ساکن ایران برای دریافت کارت آمایش ۱۷ اقدام کنند

اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران اعلام کرد همه اتباع خارجی دارای کارت آمایش ۱۶ در کوتاه‌ترین زمان برای دریافت کارت آمایش ۱۷ اقدام کنند.

به گزارش رادیو دری، اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران در اطلاعیه‌ای از اتباع خارجی دارای کارت آمایش۱۶ خواست با توجه به پایان اجرای طرح آمایش۱۷ در کوتاه‌ترین زمان برای دریافت کارت آمایش ۱۷ به دفاتر خدمات اشتغال و اقامت اتباع خارجی محل سکونت خود مراجعه کنند.

پیش از این در اطلاعیه نخست این اداره کل به مهاجران افغانستانی دارای کارت آمایش مرحله ۱۶ و اتباع عراقی دارای کارت هویت مرحله ۱۵ اجازه داده شده بود که از ژوئیه ۲۰۲۲ (اواسط ماه سرطان گذشته) به مدت چهار ماه به دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی سراسر ایران مراجعه و کارت‌های خود را تمدید کنند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی است و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بدون  کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته ای برای این مهاجران بود.

اعلام جزئیات و مدارک لازم جهت دریافت کارت آمایش ۱۷

همه آنچه مهاجران افغان باید درباره کارت آمایش و پاسپورت بدانند

کلیدواژه