عقرب 25, 1401 18:48 Asia/Kabul
  • وزیر اقتصاد طالبان:زیرساخت‌های افغانستان در دوره اشغال نابود شد
    وزیر اقتصاد طالبان:زیرساخت‌های افغانستان در دوره اشغال نابود شد

وزیر اقتصاد حکومت موقت طالبان، بیست سال اشغالگری نظامیان آمریکایی را عامل اصلی نابودی زیر ساخت های اقتصادی آن کشور دانست .

به گزارش رادیو دری،« قاری دین‌محمد حنیف» وزیر اقتصاد حکومت موقت طالبان در افغانستان گفت: در دوره اشغالگری 20 ساله آمریکا در این کشور، هیچ توجهی به زیرساخت‌های افغانستان نشده، بلکه این زیر ساخت‌ها نابود شده است.

 حنیف با تشریح وضعیت راه‌های مواصلاتی افغانستان و وضعیت بد زندگی مردم این کشور افزود: در دوران اشغال، زیرساخت‌های حمل و نقل نه تنها مورد توجه قرار نگرفته، بلکه محرک‌های اقتصادی نیز برای تولید فراهم نشده است. 

وزیر اقتصاد دولت طالبان با اشاره به افزایش شمار معتادان در دوره اشغال افغانستان اظهار کرد: براساس تخمین‌‌ها بین چهار تا چهار و نیم میلیون معتاد در افغانستان زندگی می کنند که ارمغان شوم دوران اشغال امریکایی‌هاست.

افغانستان هم اکنون با بحران انسانی، اقتصادی وغذایی ناشی از بیست سال اشغالگری نظامیان آمریکایی و متحدانش مواجه است .

آمریکا پس از دو دهه اشغال افغانستان، و نابودی زیر ساخت های اقتصادی و بهداشتی این کشور همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل، اوت سال 2021 ، نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد.

به دنبال آن واشنگتن پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به بهانه های واهی حدود 10 میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان را بلوکه و تصاحب و این کشور را تحریم  که وضعیت افغان ها را وخیم تر کرده است.

مردم افغانستان تاوان دو دهه اشغالگری آمریکا را می‌دهند

پیامدهای 20 سال اشغالگری آمریکا در افغانستان و درد و رنج بی‌پایان مردم

کلیدواژه