عقرب 26, 1401 10:51 Asia/Kabul
  • نگرانی آمریکا از حمله احتمالی القاعده و داعش به امریکا
    نگرانی آمریکا از حمله احتمالی القاعده و داعش به امریکا

دو مقام امنیتی امریکا از احتمال حمله القاعده و داعش به این کشور هشدار می‌دهند.

به گزارش رادیو دری، کریستین ابی زید، رئیس مرکز تروریسم ادارۀ استخبارات ملی امریکا به کمیتۀ امنیت داخلی مجلس نمایندگان این کشور گفت: خشونت و افراط گرایی همچنان تهدیدی برای غرب است.

 ابی زید به کمیتۀ امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: به نظر می‌رسد شاخۀ خراسان داعش فعالیت‌هایش را به خارج از افغانستان گسترش خواهد داد.

ابی زید گفت: تهدیدی که بیش از همه مرا در مورد افغانستان نگران می‌کند شاخۀ خراسان داعش است که از زمان حاکمیت دوبارۀ طالبان در افغانستان توانایی خود را نشان داده است و من نگران گسترش حملات آنها در خارج از افغانستان هستم، بنا براین یکی از اولویت‌های اصلی ما است.

ابی زید افزود: کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکۀ القاعده در ماه جولای، عقب‌گرد استراتژیک برای این گروه بوده و شاخۀ افغانستان این شبکه در حال حاضر در موقعیت ضعیفی قرار دارد، اما القاعده هنوز هم قصد حمله به منافع امریکا را دارد.

کرسیتوفر -ری، رئیس آژانس تحقیقات فدرال ایالات متحده هم به کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفت: اف.بی.آی از وضعیت افغانستان پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان نگران است زیرا به گفتۀ وی، پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، آنان در کار جمع‌آوری اطلاعات در آن کشور با چالش‌هایی زیادی مواجه شده‌اند.

به گفته کریستوفر؛ داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده قصد دارند تا حملات بزرگی را در امریکا انجام دهند.

کریستوفر ری گفت: ما از رابطۀ شبکه القاعده با طالبان و دیدگاه این گروه در مورد بازسازی مجدد این شبکه بسیار نگران هستیم و یکی از این نگرانی ها بودن ایمن الظواهری رهبر شبکۀ القاعده در قلب کابل بود. می‌خواهم بگویم که ما نگران حملۀ احتمالی القاعده و شاخۀ خراسان داعش به امریکا یا جاهای دیگر هستیم.

احتمال نفوذ افراد داعش و القاعده از طریق پاکستان به افغانستان

کلیدواژه