عقرب 26, 1401 17:33 Asia/Kabul
  • تاکید بر بازسازی اقتصادی افغانستان در نشست «مسکو»
    تاکید بر بازسازی اقتصادی افغانستان در نشست «مسکو»

دیپلمات ازبکستانی می‌گوید: در نشست «مسکو» درباره افغانستان، بر اهمیت ارائه کمک برای بازسازی اقتصادی این کشور، اجرای طرح های مختلف زیربنایی از جمله در حوزه‌های انرژی و حمل ونقل و مخابرات تأکید شد.

به گزارش رادیو دری، «عصمت‌الله ایرگاش‌اف» نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان که در نشست «مسکو» درباره این کشور شرکت کرده بود گفت: در این نشست تلاش‌های بین‌المللی برای حل وفصل بحران افغانستان و ارائه سریع کمک‌های بشردوستانه به این کشور بررسی شد.

به گفته ایرگاش‌اف، دو طرف در پایان این نشست همچنین با تبادل نظر درمورد اوضاع کنونی افغانستان، طالبان و چشم‌انداز برقراری صلح پایدار در افغانستان، بیانیه مشترکی به تصویب رساندند که در آن از پیشنهاد طرف ازبک درمورد ایجاد یک گروه بین المللی مذاکره کننده تحت نظارت سازمان ملل، حمایت شد.

نشست مسکو با موضوع افغانستان بدون نماینده ای از طالبان و با حضور نمایندگان 14 کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (دیروز) پایان یافت.

افغانستان که باوجود 20 سال اشغالگری آمریکا بیشتر زیرساخت های اقتصادی و بهداشتی ایش نابود شده است، هم اکنون با بحران انسانی، اقتصادی وغذایی ناشی از این اشغالگری مواجه است.

طالبان به نشست مسکو درباره افغانستان واکنش نشان داد

کلیدواژه