عقرب 29, 1401 14:19 Asia/Kabul
  • درگیری دوباره مرزبانان افغانستانی و پاکستانی
    درگیری دوباره مرزبانان افغانستانی و پاکستانی

نیروهای مرزبانان طالبان افغانستان و پاکستان بار دیگر با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش رادیو دری، «محمد یارجواد» از مقامات ارتش افغانستان وابسته به دولت طالبان امروز یک شنبه گفت: این درگیری بین  مرزبانان پاکستانی و نیرو‌های طالبان در یکی ازمناطق مرزی ولسوالی «دند پتان» از توابع  پکتیا در شرق افغانستان به وقوع پیوست.

هنوز علت وقوع این درگیری و تلفات احتمالی آن اعلام نشده است.

مسئولان طالبان افغانستان قبل از این گفته بودند، تخطی‌های مرزی و برخی سوء تفاهم‌ها از عوامل درگیری‌های مرزی با مرزبانان پاکستان بوده است.

از زمان قدرت گرفت طالبان در افغانستان از اوت سال گذشته تاکنون، درگیری های مرزی بین افغانستان و پاکستان تشدید شده و هرچند وقت یکبار یکی از دوکشور طرف مقابل را به آغاز درگیری ها متهم می کند.خط فرضی "دیورند" ترسیم شده در دوران استعمار انگلیس، دلیل اصلی اختلافات و درگیری ها در مرز دوکشور است. 

دولت طالبان هماننده دولت پیشین افغانستان اعلام کرده است، خط فرضی دیورند را قبول ندارد و پاسگاههای مرزی پاکستان باید برچیده شود .

خط فرضی "دیورند" که سال 1893 در دوران استعمار بریتانیا ترسیم شد، هیچگاه از سوی افغانستان به عنوان مرز رسمی و مشترک با پاکستان به رسمیت شناخته نشده است و در چند سال اخیر بارها نیروهای مرزی دو کشور درگیر شده اند.

درگیری مرزی بین افغانستان و پاکستان یک کشته برجای گذاشت

کلیدواژه