عقرب 30, 1401 09:42 Asia/Kabul
  • طالبان: عالمان دین فاصله میان مدرسه و دانشگاه را از میان بردارند
    طالبان: عالمان دین فاصله میان مدرسه و دانشگاه را از میان بردارند

وزیر تحصیلات عالی طالبان از عالمان دین دعوت کرد تا با تدریس مضامین دینی در دانشگاه‌ها رسالت دینیشان را ادا کنند.

به گزارش رادیو دری، ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی حکومت طالبان در یک نشست مشورتی با علمای دین در مزارشریف از آنان خواست تا فاصله میان مدرسه و دانشگاه را از میان بردارند.

ندیم در این نشست گفت: «در چهل سال گذشته دشمنان تلاش کردند تا میان مکتب و مدرسه و میان استاد مدرسه و پوهنتون تضاد ایجاد کند اما اکنون باید تلاش شود که نفرت از میان مدرسه و پوهنتون برداشته شود.»

وی با تاکید بر حضور علما در دانشگاه ها،گفت:  آزمون استخدام علما در دانشگاه ها آغاز شده و آنها می توانند در کنار دیگر استادان در دانشگاه ها ایفای نقش کنند.

به گفته وزیر تحصیلات عالی حکومت طالبان، آن دسته از علمای دینی که دروس حوزوی و دانشگاهی را به اتمام رسانده اند و مدرک تحصیلی دارند، می توانند در آزمون های استخدامی شرکت کنند و آن عده از علما که دانش آموخته علوم اسلامی هستند و مدرک دانشگاهی ندارند، بدون سپری کردن امتحان، مجوز تدریس خواهند گرفت.

قابل یاد آوری است که سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در سفر به ولایت بلخ علاوه برافتتاح خوابگاه دانشگاه بلخ، نشست هایی به صورت جداگانه با دانشجویان و استادان پوهنتون های دولتی و خصوصی داشته است.

تاکید وزیر تحصیلات عالی طالبان بر بازگشت استادان دانشگاه به افغانستان

کلیدواژه