قوس 01, 1401 09:14 Asia/Kabul

کشور جاپان ، در بدل بدست اوردن قرارداد استخراج معدن، جاده مواصلاتی بین کنر و نورستان را بازسازی می کند.

به گزارش رادیو دری، مسئولان ژاپنی یک شرکت ساختمانی و استخراج معادن برای همین منظور به ولایت نورستان سفر کرده اند.

سیف الدین لتون سخنگوی والی نورستان می گوید مسئول شرکت ساختمانی و استخراج معادن شکوزان جاپان در سفر به نورستان در  نشستی با حافظ محمد اقا حکیم والی نورستان گفت: می خواهد در بدل بدست اوردن قرارداد استخراج معادن در این ولایت جاده مواصلاتی بین ولایات کنر و نورستان را به گونه اساسی بازسازی نماید.

به گفته ی سخنگوی والی نورستان حاجی معاذ الله معاون شرکت ساختمانی و استخراج معادن شکوزان کشور جاپان به والی نورستان گفت: بازسازی  جاده مواصلاتی بین ولایات کنر ونورستان  در تشویق سرمایه گذاران برای سفر به این ولایت نقش مهمی دارد .

به گفته ی لتون والی نورستان به مسئولان این شرکت جاپانی  وعده هر گونه همکاری داد و از انها خواست تا این جاده را با توجه به وضعیت جوی و جغرافیایی این ولایت بازسازی کنند.

 حافظ محمد اقا حکیم والی نورستان همچنین از شرکتها و سرمایه گذاران دیگر نیز خواست که نورستان در حال حاضر فرصتهای مناسبی برای سرمایه گذاری آنان  دارد و باید از این فرصتها استفاده نماید.

ولایت نورستان یکی از ولایات دارای منابع سرشار طبیعی در شرق افغانستان است و در صورتی که از این منابع طبیعی به گونه درست استفاده صورت گیرد در تقویت اقتصاد افغانستان نقش  مهم را ایفا خواهد کرد.
 

کلیدواژه