قوس 03, 1401 17:59 Asia/Kabul
  • نظرسنجی بانک جهانی: «معیشت»، اصلی‌ترین نگرانی مردم افغانستان است
    نظرسنجی بانک جهانی: «معیشت»، اصلی‌ترین نگرانی مردم افغانستان است

مردم افغانستان در نظرسنجی اخیر بانک جهانی، «معیشت» را اصلی ترین دغدغه خود توصیف کردند.

به گزارش رادیو دری، بانک جهانی امروز پنجشنبه در گزارشی نتیجه نظرسنجی اخیر خود در افغانستان را منتشر کرد که بر اساس نتایج به دست آمده، ۶۵ درصد مردم افغانستان که کشورشان در بحران شدید اقتصادی به سر می برد، اوضاع اقتصادی سال آینده را وخیم تر پیش بینی می کنند.

همچنین از هر سه خانواده افغان، دو خانواده‌ در تامین نیازهای خوراکی و غیر خوراکی‌ خود با مشکل مواجهند که این مشکلات با فرارسیدن فصل زمستان بیشتر خواهد شد.

بانک جهانی در گزارش خود به افزایش بیکاری سرپرستان خانوارها اشاره کرد و افزود: آمار بیکاری در ژوئن سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال پیش، هفت درصد افزایش یافته است.

دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل (اوچا) یک ماه پیش - 26 اکتبر – با انتشار گزارشی هشدار داد: در آستانه فصل سرما، ۷۹ درصد از خانواده‌های افغان به امکانات گرمایشی کافی دسترسی ندارند.

نابودی زیرساخت های افغانستان به دلیل دو دهه اشغالگری نظامیان آمریکایی  و تحریم و بلوکه شدن بانک مرکزی، این کشور را با بحران اقتصادی شدیدی روبرو کرده است.

تاکنون بسیاری از سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل در مورد خطر مرگ میلیون ها تن از مردم افغانستان به دلیل فقر، گرسنگی و بیماری هشدار داده اند.

گزارش جدید بانک جهانی از ادامه مشکلات اقتصادی در افغانستان

هشدار صلیب سرخ درباره اوضاع بدانسانی در زمستان پیش‌رو در افغانستان

کلیدواژه