قوس 07, 1401 16:49 Asia/Kabul
  • معاون طالبان: حکومت افغانستان، فراگیر و حقوق زنان، تامین است
    معاون طالبان: حکومت افغانستان، فراگیر و حقوق زنان، تامین است

معاون سیاسی رئیس حکومت موقت طالبان در دیدار با کاردار اتحادیه اروپا نگرانی‌های جامعه جهانی را نسبت به مسائلی همچون تشکیل حکومت فراگیر و حقوق زنان در افغانستان بی مورد دانست.

به گزارش رادیو دری؛ مولوی عبدالکبیر در دیدار با کاردار اتحادیه اروپا حکومت فعلی افغانستان را حکومتی فراگیر و همه‌شمول توصیف و تصریح کرد: امروز حقوق زنان در چوکات شریعت اسلامی تامین است، آنان در بخش‌های مختلف به وظایف  خود مشغولند، حکومت همه شمول است و بعضی از رسانه‌ها در این خصوص، تبلیغات نادرست می کنند.

وی با اشاره به کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان  نیز اظهار کرد: تاکنون ۴۱۴ نفر از شخصیت‌های سیاسی حکومت پیشین به افغانستان برگشته‌اند، عفو عمومی پابرجاست و همه در فضایی امن به زندگی ادامه می‌دهند.

 

معاون سیاسی رئیس حکومت موقت طالبان همچنین  به اوضاع نابسامان اقتصادی در افغانستان اشاره و اضافه کرد: مردم افغانستان به‌خاطر حوادث طبیعی و سایر دشواری‌های اقتصادی، با مشکلاتی مواجه‌اند که ادامه کمک های جامعه بین‌المللی را ضرور ت می بخشد. 

عبدالکبیر درباره تأمین امنیت تمام نهادهای کمک کننده در افغانستان و نیز توزیع کمک ها به نیازمندان به طرف اروپایی اطمینان خاطر داد و از کمک‌های جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا در این زمینه قدردانی کرد.

در این دیدار رافائلا ایوبیا کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان هم از همکاری طالبان در کمک رسانی به نیازمندان قدردانی کرد و گفت: کمک‌های بشردوستانه خود را به مردم افغانستان ادامه می‌دهیم و این روند نباید سیاسی شود.

رافائلا در این دیدار از جامعه بین‌المللی خواست در فصل زمستان کمک به مردم افغانستان را افزایش دهند.

طالبان باز هم حکومت خود را «فراگیر» خواند

حقوق زنان افغان، باز هم روی میز شورای حقوق بشر سازمان ملل

کلیدواژه