قوس 08, 1401 17:08 Asia/Kabul
  • توافق متقی و ربانی برای حل مشکلات تردد میان افغانستان و پاکستان
    توافق متقی و ربانی برای حل مشکلات تردد میان افغانستان و پاکستان

امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت موقت طالبان و حنا ربانی معاون وزیر خارجه پاکستان در دیداری در کابل، برای تسهیل در رفت و آمد مسافران و مهاجران میان دو کشور وعده همکاری دادند.

به گزارش رادیو دری؛ وزیر خارجه حکومت موقت طالبان در دیدار حنا ربانی معاون وزیر خارجه پاکستان، از دولت اسلام آباد خواست تسهیلات لازم را برای رفت و آمد مسافران میان دو کشور فراهم کند،

امیرخان متقی در این دیدار همچنین بر آزادی زندانیان افغان در پاکستان و پیشرفت در روابط تجاری و ترانزیتی میان دو کشور تاکید کرد.

متقی با بیان اینکه طالبان برای گسترش روابط دوجانبه با پاکستان تلاش می کند افزود: هیات حاکمه افغانستان برای آغاز طرح های تاپی، خط آهن و سایر طرح های بزرگ منطقه ای آماده است.

در این دیدار معاون وزیر خارجه پاکستان نیز گفت: افغانستان و پاکستان دو کشور مسلمان و همسایه هستند و مشترکات فرهنگی زیادی دارند، از این رو حکومت‌های دو کشور باید با یکدیگر همکاری و منافع دوجانبه را تأمین کنند.

حنا ربانی کهر همچنین با تاکید بر اهمیت رفتار خوب پاکستان با مهاجران افغان، برای حل مشکلات مربوط به روادید و رفت و آمد مسافران افغانستانی قول همکاری داد.

 تقویت ‌و توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان و پاکستان، همکاری های دو جانبه در زمینه های آموزشی و صحی و طرح های اقتصادی و اجتماعی از دیگر موضوعات این دیدار بود.

سفر حنا ربانی معاون وزیر خارجه پاکستان به کابل در شرایطی صورت گرفته که اختلافات و درگیری های مرزی میان پاکستان و افغانستان در هفته های اخیر تشدید شده است.

حنا ربانی، معاون وزارت خارجه پاکستان وارد کابل شد

پکتیا همچنان آبستن درگیری بین نظامیان پاکستانی و طالبان است

بی نتیجه ماندن مذاکرات طالبان و پاکستان برای پایان درگیری ها در پکتیا

کلیدواژه