قوس 11, 1401 11:41 Asia/Kabul

رهبر طالبان از تاجران و سرمایه گذاران افغانستان خواست بدون ترس و واهمه در اقتصاد کشور خود سرمایه گذاری کنند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، ملا هبت الله آخندزاده در پیامی به مناسبت افتتاح نمایشگاه بین المللی امام ابوحنیفه در کابل گفت: افغانستان زمانی به خود کفایی اقتصادی دست پیدا می‌کند که همه دست بدست همه داده و در جهت رشد اقتصادی این کشور تلاش کنند.

او در پیام خود خطاب به تاجران و سرمایه گذاران گفته است: «از چه خوف و ترس دارید؟! فرصت خوب سرمایه گذاری در کشور مساعد شده است بیایید در کشور‌تان سرمایه گذاری کنید.»

نمایشگاه هفت روزه با عنوان" افغانستان سرزمین فرصت‌های بی شمار" روز پنج‌شنبه با حضور مقامات حکومت سرپرست طالبان در کابل افتتاح شد که در آن 700 شرکت داخلی و خارجی تولیدات‌شان را به نمایش گذاشته اند.

به گفته محمد یونس مومند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی از ایران، پاکستان و ترکیه نیز حضور دارند.

مومند با اشاره به اینکه در یک و نیم سال گذشته یگانه مشکل اساسی تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان، مشکل بانکی بود، از حکومت سرپرست خواست که در قسمت حل مشکلات بانکی و کاهش مالیات با سرمایه‌گذاران افغان همکاری کنند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس الوزرای حکومت سرپرست طالبان در مراسم افتتاح نمایشگاه گفت: امروز شرایط  خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در افغانستان مساعد شده است.

در همین حال نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت موقت طالبان نیز با بیان اینکه افغان‌ها هم حق زندگی کردن بهتر را دارند گفت: دیگر بیش از این جهان ما را به چالش نکشانید، بگذارید که به خودکفایی دست پیدا کنیم.

همچنین شیخ شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پطرولیم حکومت سرپرست طالبان هم گفت: تا هنوز با 178 شرکت‌های داخلی قرارداد استخراج معادن کوچک را امضا کردیم و پالیسی این است که معادن کوچک به شرکت‌های خارجی داده نشوند.

طالبان: سرمایه‌گذاران در بخش استخراج معادن سرمایه‌گذاری کنند

کلیدواژه