قوس 16, 1401 17:45 Asia/Kabul

سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت موقت طالبان از استادان دانشگاههای افغانستان که کشورشان را ترک کرده اند خواست به افغانستان بازگردند.

به گزارش محمدآصف شینواری خبرنگار رادیو دری؛ شیخ ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت موقت طالبان در گردهمایی بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی حوزه شرق در دانشگاه ننگرهار افزود: اگر استادان دانشگاه ها که به خارج از کشور رفته اند به افغانستان بازګردند، هر نوع امکاناتی برای آنان فراهم خواهد شد.

Image Caption

وی از دانشجویان و استادان دانشگاههای حوزه شرق خواست تا از نظام کنونی حمایت کنند و فریب توطئه های دشمنان را نخورند..

 سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت موقت طالبان  با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان در دو دهه گذشته اضافه کرد: گروه داعش به کمک امریکا در ولایت  ننگرهار ظهور کرد و در مدتی که در این منطقه حضور داشت سه هزار تن از باشندگان این ولایت را به قتل رسانید و هر شب نیز به خانه های مردم  حمله می کرد.

شیخ ندیم اظهار کرد: در کنار داعش، نیروهای امریکایی نیز به مردم ملکی  ظلم روا داشتند و در عملیات شبانگاهی خانواده های افغان  را به قتل می رساندند و آنها را از خانه هایشان بیرون می کردند.

وزیر تحصیلات عالی طالبان چندی پیش نیز با اشاره به کمبود شدید استاد در مراکز آموزش عالی افغانستان، از استادان دانشگاههای افغانستان در خارج از این کشور خواسته بود به وطن بازگردند.

تاکید وزیر تحصیلات عالی طالبان بر بازگشت استادان دانشگاه به افغانستان

وزیر تحصیلات عالی طالبان خطاب به استادان دانشگاه: کشور را ترک نکنید

کلیدواژه