قوس 17, 1401 17:24 Asia/Kabul
  • مولوی عبدالکبیر: طالبان، افغانستان را از وجود تروریست‎ها پاک می کند
    مولوی عبدالکبیر: طالبان، افغانستان را از وجود تروریست‎ها پاک می کند

معاون سیاسی رئیس حکومت موقت طالبان تاکید کرد: افغانستان را از وجود گروههای تروریستی و موادمخدر پاک می‌کنیم.

به گزارش رادیو دری؛ مولوی عبدالکبیر در دیدار تاکاشی اوکاتا سفیر ژاپن در افغانستان با تاکید بر پاکسازی کشورش از تروریست ها و مواد مخدر افزود: طالبان همچنین در چوکات شریعت اسلامی به حقوق زن و مرد احترام می گذارد و از کادرهای مسلکی برای ترقی و پیشرفت افغانستان استفاده می‌کند.

 معاون سیاسی رئیس حکومت موقت طالبان با اشاره به برخی نگرانی های جامعه جهانی  تاکید کرد: امارت اسلامی با تمام کشورهای دنیا به ویژه ژاپن و سایر کشورهایی که طرفدار صلح و پیشرفت افغانستان هستند، مناسبات خوبی دارد و اطمینان می دهد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

عبدالکبیر کمک‌های بیشتر ژاپن به افغانستان را در اجرای طرح های توسعه ای و انکشافی خواستار شد و  از کمک‌ 12.5 میلیون دلاری دولت توکیو برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به کشورشان و نیز برنامه های ناکامورا در بخش‌های صحت و زراعت افغانستان به ویژه در  ولایت ننگرهار قدردانی کرد.

در این دیدار تاکاشی اوکاتا سفیر ژاپن در کابل نیز از کمک جدید کشورش  به  بخش های زراعت، معارف و صحت افغانستان در قالب یک بسته 106.7 میلیون دلاری خبر داد و تاکید کرد: ژاپن برای کمک به افغانستان متعهد بوده و خواهان ثبات و ترقی  این کشوراست.

وی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت زنان و تعطیل ماندن مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم اضافه کرد که آموزش علم، حق هر شهروند افغان است.

سفیر ژاپن در کابل همچنین به مقامات طالبان اطمینان داد که کشورش در نشست‌های مختلف بین‌المللی خواهان توجه بیشتر به افغانستان خواهد شد.

کمک مالی ژاپن برای بازگشت پناهجویان افغان به کشورشان

ادامه کمک های بشردوستانه ژاپن به افغانستان

کلیدواژه