قوس 18, 1401 13:55 Asia/Kabul
  • طالبان به انتقادها از اجرای حکم قصاص پاسخ دادند
    طالبان به انتقادها از اجرای حکم قصاص پاسخ دادند

سخنگوی طالبان در واکنش به انتقادها از اجرای نخستین حکم قصاص در ملاءعام در افغانستان تاکید کرد: مردم این کشور برای برقراری نظام اسلامی و اجرای قوانین دینی قربانی‌های فراوان داده اند.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با اشاره به واکنش ها در مورد اجرای حکم قصاص یک متهم به قتل در ملأ عام در ولایت فراه  در پیامی توییتری نوشت: در تمام جهان، حتی امریکا و اروپا نیز مجازات اعدام وجود دارد و این چنین عملکردها مداخله در امور داخلی کشورها بوده و قابل نکوهش است.

وی تصریح کرده است: آنها شناخت و درک درستی از افغانستان ندارند، افغانستان یک کشور اسلامی است و بیشتر از ۹۹ در صد مردم آن مسلمان اند و برای تطبیق قوانین و نظام اسلامی قربانی های فراوان داده اند.

سخنگوی طالبان اظهار کرد: اینکه به خاطر تطبیق مجازات اسلامی  از افغانستان انتقاد می شود،نشان می دهد که بعضی از کشورها و نهادها هنوز هم مطالعه و معلومات‌شان در این خصوص کامل نیست و یا با اسلام مشکل دارند و به معتقدات، قوانین و مسایل داخلی مسلمانان احترام نمی گذارند.

 

سمنگانی: درد مدعیان سکولار حقوق بشر از اجرای یک حکم اسلامی، قابل درک است

انعام الله سمنگانی رئیس مرکز رسانه‌های حکومت موقت طالبان نیز در صفحه توییتر خود نوشت: قصاص یک اصل بزرگ اسلامی است و درد مدعیان سکولار حقوق بشر از اجرای آن، قابل درک است.

سمنگانی افزوده است: اعدام‌ به شمول ایالات متحده امریکا ‌‌در ۸۶ کشور‌ قانونی است و تنها درسال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰۰ اعدام در ۱۵ کشور اجرا شده است و این همه اعدام‌ها با همه اشکال آن، قانونی است، اما‌ قصاص چون اصطلاحی اسلامی است، گویا قانونی نیست.

وی تصریح کرده است: قصاص ضامن مصونیت حیات فردی و اجتماعی جامعه بشری است و آن را به حامیان حقوق بشر مبارک باد‌ می‌گویم.

اجرای نخستین حکم اعدام در ملاءعام در ولایت فراه واکنش های بسیاری را به ویژه در رسانه های غربی در پی داشته است و آنان این اقدام را خلاف حقوق بشر خوانده اند.

واکنش‌های داخلی و خارجی به اعدام علنی یک متهم توسط طالبان در فراه

گسترش حکم شلاق در ملاءعام در ولایات مختلف افغانستان

کلیدواژه