قوس 23, 1401 10:02 Asia/Kabul
  • نگرانی جوانان از افزایش بیکاری در افغانستان
    نگرانی جوانان از افزایش بیکاری در افغانستان

با افزایش روز افزون بیکاری، بسیاری از شهروندان بویژه جوانان ولایت غزنی مجبورند برای یافتن کار روانه کشورهای همسایه همچون ایران و پاکستان شوند.

به گزارش رادیو دری، شهروندان غزنی هشدار می دهند اگر زمینه کار فراهم نشود، ممکن شمار زیادی از شهروندان این ولایت بخصوص جوانان تحصیل کرده مجبور به ترک وطن شوند. 

یحیی، یک شهروند غزنی ،گفت: چند ماه است که بیکارم و برای گذراندن زندگی خودم و خانواده مجبورم به خارج از کشور مهاجرت کنم اما به دلیل نداشتن گذرنامه و توقف توزیع گذرنامه، بلاتکلیف هستم.

سید روح الله، یک جوان تحصیل کرده دیگر نیز به آوا گفت: با وجود شانزده سال تحصیل و اخذ مدرک مهندسی، بیکارم و به چیزی جز ترک وطن فکر نمی کنم. وی گفت: با افزایش بیکاری جوانان تحصیلکرده راهی جز مهاجرت و تن دادن به مشاغل سخت در خارج از کشور ندارند.

در همین حال اسحاق آخوندزاده، والی (استاندار) غزنی می گوید: حکومت در تلاش برای فراهم کردن زمینه کار برای مردم بخصوص جوانان است و این مشکل به مرور زمان حل خواهد شد. 

در سایر ولایات نیز بیکاری گریبانگیر شهروندان افغان است و فقر بیداد می کند.

درچنین شرایطی حکومت طالبان علاوه بر وعده درباره بهتر شدن اوضاع می گوید: مسدود شدن میلیاردها دلار ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا دلیل این وضعیت است.

نگرانی‌ها از افزایش فقر و بیکاری در غرب افغانستان

کلیدواژه