قوس 26, 1401 08:37 Asia/Kabul
  • احضار کاردار افغانستان در اسلام آباد به وزارت امور خارجه پاکستان
    احضار کاردار افغانستان در اسلام آباد به وزارت امور خارجه پاکستان

وزارت خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، تیراندازی نیروهای طالبان به مناطق مرزی پاکستان و تلفات جانی ناشی از آن را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی در منطقه «چمن» واقع در ایالت بلوچستان پاکستان ، کاردار سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه پاکستان احضار و اعتراض شدید اسلام‌آباد به حکومت طالبان منتقل شد.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هم در همین زمینه اعلام کرد: رویدادهای اخیر و اقدامات غیرقانونی فرامرزی نیروهای مرزی افغانستان در منطقه مرزی چمن-اسپین بولدک که منجر به تلفات جانی، زخمی و خسارت مالی شد، محکوم است و باید متوقف شود .

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: حفاظت ازغیرنظامیان همچنان بر عهده دو طرف است و باید از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

این در حالی است که «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت طالبان افغانستان نیروهای مرزبانی پاکستان را مقصر درگیری مرزی دانست واعلام کرد.

ذبیح الله مجاهد در عین حال گفتگو را راه حل اختلافات مرزی با پاکستان دانست .

نیروهای مرزبانی پاکستان و طالبان برای دومین در یک هفته گذشته روز پنج شنبه در گذرگاه مرزی اسپین بولدک - چمن با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری تلفاتی نیز در پی داشته است.

مرزبانان پاکستان و طالبان روز( یکشنبه) گذشته نیز در گذرگاه مرزی چمن پاکستان - اسپین بولدک افغانستان  با یکدیگر درگیر شده بودند.

از زمان به قدرت رسیدن گروه  طالبان در افغانستان در 15 اوت سال گذشته تاکنون، درگیری های مرزی بین افغانستان و پاکستان  تشدید شده است و هرچند وقت یکبار یکی از دوکشور طرف مقابل را به آغاز درگیری ها متهم می کند.

خط فرضی "دیورند" ترسیم شده در دوران استعمار انگلیس، دلیل اصلی اختلافات و درگیری ها در مرز دوکشور است. 

پاکستان خواهان تأمین امنیت سفیر این کشور در افغانستان شد

درگیری مجدد طالبان با نظامیان پاکستانی تلفات برجای گذاشت

کلیدواژه