قوس 26, 1401 13:10 Asia/Kabul
  • عفو بین الملل: پاکستان به برزخی برای مهاجران افغان تبدیل شده است
    عفو بین الملل: پاکستان به برزخی برای مهاجران افغان تبدیل شده است

سازمان عفو بین‌الملل در نامه ای به نخست وزیر پاکستان با تاکید بر حمایت بیشتر اسلام آباد از پناهجویان افغان گفت: افغان‌ ها در برزخ پاکستان رها شده‌ اند و مسیر روشنی پیش روی‌ آنها نیست.

به گزارش رادیو دری، اگنس کالامار دبیرکل عفو بین‌الملل در نامه ای سرگشاده‌ به نخست وزیر پاکستان، رسیدگی به مشکلات مهاجران و پناهندگان افغانستان در این کشور را خواستار شد.

در نامه اگنس کالامار آمده است که پاکستان قوانین ملی برای حمایت از پناهجویان و روش مشخصی برای تعیین وضعیت پناهندگی ندارد.

دبیرکل عفو بین‌الملل افزوده است: بدون مدارک قانونی، اتباع افغانستانی مقیم پاکستان عمدتا قادر به دسترسی به مسکن نیستند، زیرا نمی‌توانند صاحبخانه‌ ها را متقاعد کنند که به آنها خانه، اجاره بدهند.

در این نامه نداشتن حساب بانکی، مدارک شناسایی و سیم کارت تلفن همراه از دیگر مشکلات پناهجویان افغان در پاکستان اعلام و تاکید شده است که دولت اسلام آباد باید از حقوق پناهندگان حمایت کند.

در هفته های اخیر هزاران نفر از پناهجویان افغان به بهانه های مختلف از پاکستان اخراج و به شمار دیگری هشدار داده شده که اگر در روزهای آینده کشور را ترک نکنند، جریمه یا بازداشت می شوند یا نام‌شان در فهرست سیاه ورود به پاکستان درج خواهد شد.

اعتراض به بدرفتاری دولت پاکستان با مهاجران افغان

واکنش طالبان به بدرفتاری پلیس پاکستان با مهاجران افغان

کلیدواژه