قوس 27, 1401 15:45 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر خارجه طالبان بر بازتاب واقعیت افغانستان در رسانه‌های جهان
    تاکید وزیر خارجه طالبان بر بازتاب واقعیت افغانستان در رسانه‌های جهان

وزیر خارجه طالبان در دیدار معاون سفیر و نمایندگان رسانه‌های ایران خواستار انعکاس وضعیت واقعی افغانستان در مطبوعات شد.

به گزارش رادیو دری، مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان امروز (یکشنبه 27 قوس) با  حسن مرتضوی معاون سفیر ایران در کابل، دیپلمات‌ها و مقامات و نمایندگان رسانه‌های ایران دیدار کرد.

وزیر خارجه طالبان در این گفت: رسانه‌ها باید وضعیت کنونی افغانستان و کارهای انجام شده را در مطبوعات منعکس کنند.

حسن مرتضوی نیز در این دیدار گفت: ایران به دنبال گسترش مناسب اقتصادی با افغانستان است.

معاون سفیر ایران در ادامه اوضاع افغانستان را خوب عنوان کرده و افزود: هدف از آمدن نمایندگان رسانه‌های ایران به افغانستان دیدن اوضاع این کشور از نزدیک و بازتاب آن در رسانه‌ها است.

همچنین در این جلسه نمایندگان رسانه‌های ایران اعلام کردند که تصویری واقعی از وضعیت کنونی افغانستان در مطبوعات منعکس خواهد شد. 

این دیدار در حالی صورت گرفته که  «عباس بدری‌فر»، رایزن سفارت ایران در کابل، از انتصاب «حسن کاظمی قمی» به‌عنوان سفیر جدید این کشور در افغانستان خبر داده است.

وی گفته است که حسن کاظمی قمی به‌عنوان سفیر ایران در افغانستان معرفی شده و قرار است پس از پایان کار‌های اداری به افغانستان بیاید.

پیش از این سفارت ایران در کابل اعلام کرد که ماموریت بهادر امینیان سفیر پیشین این کشور در کابل، به پایان رسیده است.

عباس بدری‌فر، رایزن سفارت ایران در افغانستان گفت: «جناب آقای کاظمی قمی به عنوان رییس جدید نمایندگی تعیین شدند که پس از تعیین شدن مراحل اداری لازم به افغانستان تشریف می‌آورند و به عنوان رییس نمایندگی کار خود را آغاز می‌کند.»

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در این باره گفت: «ما به این باور هستیم که این تغییر جدید هم انشاالله مفید به هر دو کشور خواهد بود و ما ملاحظه‌ای در این مورد نداریم و یک کشور حق دارد که سفیر خود را تغییر دهد ولی ما روابط هر دو کشور را مهم می‌دانیم  و ان‌شاالله که این روابط حفظ خواهد شد.»

پیش از این، حسن کاظمی قمی به‌عنوان نماینده ایران در امور افغانستان کار می‌کرد.

استقبال حکومت موقت طالبان از انتصاب سفیر جدید ایران در کابل

کلیدواژه