قوس 30, 1401 10:05 Asia/Kabul
  • روسیه: جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان نادیده گرفته شده است
    روسیه: جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان نادیده گرفته شده است

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت گفت، جنایات جنگی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان نادیده گرفته شده است.

به گزارش رادیو دری، واسیلی نبنزیا، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد دیروز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با اشاره به نادیده گرفته شدن جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان، کشورهای غربی را به عدم علاقه به پروژه های واقعی توسعه در افغانستان متهم کرد.

واسیلی نبنزیا همچنین آزاد سازی دارایی های مسدود شده افغانستان را خواستار شد.

آمریکا به بهانه به قدرت رسیدن طالبان، ده میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی افغانستان را توقیف کرد. کمی بعد واشنگتن اعلام کرد، سه میلیارد دلار از این پول را به نفع قربانیان حادثه یازدهم سپامبر مصادره می کند و کمی بعدتر نیز به انتقال 3.5 میلیارد دلار از دارایی افغان ها به سوئیس تصمیم گرفت.

علاوه بر حکومت موقت طالبان و بانک مرکزی افغانستان، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز خواستار استرداد پول بلوکه شده به این کشور شده است. گوترش تحویل این پول به افغانستان را برای نجات مردم این کشور از فقر و بیماری حیاتی توصیف کرده بود.

تاکید بانک مرکزی افغانستان بر آزادسازی پول های بلوکه شده از طرف آمریکا

کلیدواژه